Rozdział Piąty

w ukończeniu opisu znacząco udział wzięła: Go-Go-Yubari ;)

Tak tak, to już finałowy rozdział przygód tria Yu-Ri-Pa. Zaczniesz go na statku. Pamiętaj że ciągle możesz prowadzić kampanię PR, zachęcaj ludzi do odwiedzin Calm Land i szukaj panny młodej dla syna sprzedawcy.

5.01. Airship (10 minut, +2,0%) 77,6%

Gdy spróbujesz zejść na mostek obejrzysz krótką scenką. Pierwszą rzeczą którą musisz zrobić to obejrzenie nowej sfery (Crimson Record 5). Gdy już to zrobisz to udaj się do Buddy’ego. Dowiesz się od niego o nowych Hot spotach na mapie. To chwila prawdy czy wszystko idzie zgodnie z planem. Hotspoty powinny pojawić wszędzie, może ich nie być w Bevelle i Calm Lands (jeśli nie masz jeszcze 400 punktów w misji reklamowania tamtejszych rozrywek). Po rozmowie z Buddym udaj się do części wypoczynkowej statku i prześpij się. Po przebudzeniu wysłuchasz rozmowę Brother’a z barmanem na temat Yuny. Kolejnym punktem wycieczki jest wizyta w maszynowni gdzie przy próbie otwarcia którejś ze skrzynek pojawi się Buddy i opowie kilka historii o Celsiusu. Oczywiście po rozmowie skrzynki należy opróżnić.

To tyle jeśli chodzi o statek, teraz pora na podróż po Spirze w celu zamknięcia kolejnych epizodów gry. Podczas tych wizyt można prowadzić kampanię PR (rozrywki w Calm Lands).

5.02. Zanarkand (15 minut, +0,8%) 78,4%

Po wylądowaniu usłyszysz krótka rozmowę między dziewczynami, co zaowocuje ukończeniem epizodu. Następnie porozmawiaj z Maechen’em. Teraz możesz już wrócić na statek albo pójść w stronę Zanarkandzkiej świątyni by po drodze opróżnić dwie skrzynki (Dispel Tonic x3 i Phoenix Down x4).

5.03. Besaid (20 minut, +1,8%) 80,2%

Przyszła pora powitać Wakkę juniora. Po dotarciu do wioski biegnij za świeżo upieczonym ojczulkiem do świątyni. Tam poznasz malucha.

Po tej rozmowie pora udać się na plażę i po żegnać Beclema. Po drodze zeskocz przy pierwszym moście (koło klifów) i wyjmij Twilight Rain ze skrzynki. Idąc dalej możesz także zajrzeć do jaskiń, tamtejsze czeluście kryją Ether x4 oraz Mega-Potion.

W końcu dotrzesz do Beclema i obejrzysz jego blitzballowe umiejętności, na pożegnanie dostaniesz od niego War Buddy Sphere. W drodze powrotnej do wioski spotkasz Wakkę – obejrzyjcie razem sferę. Po tym wszystkim trzeba wrócić do wioski. Rodzice zdecydowali się już na imię dla synka. Epizod ukończony.

5.04. Kilika Island +1,0%, 81,2%

Po przybyciu na wyspę trzeba zająć się opróżnianiem skrzynek – na pierwszy ogień idą skrzynki do których trzeba przeskoczyć po łódkach – Ether i Mana Tablet x2 czekają. Wejdź na górny poziom i idź górą – po drodze znajdziesz kolejne precjoza: Remedy – kolejną jego sztukę znajdziesz po drugiej stronie mostu. Skrzyń jest jeszcze kilka, ale na pewno je zauważysz. Na balkonie domu Dony znajdziesz 3000 Gil.  Pamiętasz człowieka z kamerą? Podejdź do niego i porozmawiaj z nim a zaoferuje ci możliwość podwiezienia do budowanej kwatery Youth League. Gdy tam się znajdziesz niewiele będzie widać, ale możesz posiłkować się mapą. Wymacaj skrzynię – znajdziesz w niej Invincible – przedmiot który pozwoli pokonać barierę 9999 punktów obrażeń. Następnie korzystając z mapy pogadaj z biegającym chłopcem – ten da ci 5 Georapella Coins. Możesz wracać do wioski.

Idź w stronę bramy do lasu, rozglądając się uważnie za wszelkimi skrzynkami. Gdy dotrzesz do bramy będziesz świadkiem pewnych wydarzeń, po których będziesz mógł/mogła swobodnie wejść do lasu. W lesie warto złapać kolejnego Catuara. Na drugim rozgałęzieniu drogi skręć w prawo. Idź cały czas przy prawej krawędzi trzymając wciśnięte kółko. Na zakręcie Yuna powinna wskoczyć na górę. W skrzyni znajdziesz Arcane Lore a nieopodal dostrzeżesz Cactuara. Złapanie go jest już trudniejsze niż poprzednich, ale nie wątpię w wasze umiejętności. Oto statystyki:

Chiapa

HP: 9
Strength: 6/10
Agility: 4/10

Po złapaniu kaktuska udaj się do świątyni. Zobaczysz finałową scenę Donny i Barthella, które zakończą epizod. Dodatkową nagrodą jest Trade Garment Grid.

Możesz jeszcze wrócić do świątyni w Kilice by opróżnić tamtejsze skrzynie. Oto co na ciebie czeka: Mega-Potion, Cat’s Bell, Ether x2, Turbo Ether x2 oraz Wizard Bracelet.

5.05. Luca +0,6%, 81,8%

Po przybyciu do Luci okaże się, że pora na nowy sezon Blitzballa. Oczywiście z wiadomych względów drużyna z Besaid nie może przybyć trzeba ją więc zastąpić… no kim… hmmm… kto by tu… Gdy Buddy spyta się czy dziewczyny mają ochotę na piłkę wodną na razie odpowiedz, że nie, można zmienić zdanie a ten nowy Blitzball to nie to samo co w FFX więc taka rozgrywka nie ma w tym momencie większego sensu, nawet ze względów sentymentalnych – chcesz pograć teraz -ok, chcesz później, też będzie się dało.

Gdy już sprawa Blitzballu będzie rozstrzygnięta pora wypełnić ostatnią misję w Luca, która zakończy epizod. Udaj się w stronę Mi’ihen Higroad. Po drodze znajdziesz skrzynię z  Light Curtain x3. Udaj się w to miejsce, w którym w FFX Yuna pogwizdywała z Tidusem. Dla tych co nie wiedzą lub nie pamiętają powiem, że jest to lewy balkon ‘mostu’ prowadzącego na Mi’ihen Highroad. Yuna przypomni sobie wydarzenie z preszłości  niespodziewanie ujrzy… Moogla! Kupo nie kupo trzeba po pogonić. Zadanie nie jest trudne, Moogl (ew. Moogiel, czekam na wskazówki polonistów jakby to odmieniać należało :) ), ucieka w taki sposób, żeby go dało się dogonić. Cały ten bieg nazwałbym wspominki z FFX z Mooglem. Zajrzymy w kilka zakątków Luci i po drodze powspominamy naszego zagubionego bohatera. Zakończenie misji sukcesem wieńczy epizod poświęcony Luce.

5.06. Mi’ihen Highroad +0,2%, 82,0% (punkt kontrolny!)

Odwiedź Rina i wysłuchaj jego przemowy, niczym Hercules Poirot zdemaskuje winowajcę. Rozwiązanie zagadki ukończy epizod.

Warto wrócić na drogę, wypożyczyć Chocobosa i przejechać się wzdłuż by pootwierać skrzynki. Jadąc od strony Luci znajdziesz po kolei: Phoenix Down x5, Black Belt (skrzynia jest ukryta za budowlą),  3000 gil. Następna lokacja przyniesie Remedy x2. W następnej znajdziesz kolejno Hi-Potion x3,Titanium Bangle i Holy Water x6. Dotrzesz do agencji, znajdziesz tam skrzynię z  Remedy x2.

Jedź dalej, miń dwa mosty. Na kolejnym ekranie droga będzie zakręcała po łuku, na jego szczycie będzie stał słup, w górze  będzie widać półkę skalną. Zjedź Chocobosem nieco poniżej słupa, na zewnętrznej krawędzi łuku/drogi znajduje się przestrzeń trawiasta (dookoła słupa rosną wysokie trawy, ale kawałek niżej jest już minimalny trawniczek). Postój tam przez chwilę a pojawi się menu z zapytaniem czy chcesz przeskoczyć na drugą stronę. Zgódź się i kurczak wzniesie się na skalną półkę a w skrzyni znajdziesz Phoenix Down x5. Mało? No właśnie, podejrzana sprawa jak na tak ukrytą "skocznię". Pójdź jeszcze raz w to trawiaste miejsce, odczekaj chwilkę (nieco dłuższa niż za pierwszym razem) – znowu pojawi się menu, ale tym razem kurczak zeskoczy nieco niżej, by w skrzyni znaleźć Victor Primoris.

Pora ruszyć dalej. W następnej lokacji czeka skrzynka z M-Bomb. Wybierając drogę na dole po prawej stronie na trafisz na Soft x5 (po kilku lokacjach), Jedź dalej w dół – trafisz na Hi-Potion x 3 i na Echo Screen x5. Teraz wracaj na statek.

5.07. Mushroom Rock Road +1,6%, 83,6%

Gdy znajdziesz się w Mushroom Rock Road skręć w odnogę prowadzącą do kwatery Youth League. Spotkasz Lucil’a i Elmę. Porozmawiaj z Yaibalem i wybierz opcję "You bet!" by rozpocząć nowa misję. Musisz pokonywać kolejnych przeciwników idąc w stronę kwatery Youth League. Nie jest to nic trudnego, musisz wygrać siedem bitew by ukończyć misję i zakończyć epizod.

Gra będzie złośliwa i przerzuci dziewczyny na pokład Celsiusa. A to jeszcze nie wszystko – wracaj na Mushroom Road. Zanim pójdziesz w stronę kwatery udaj się kawałek dalej i skręć w lewo w drugie rozgałęzienie – wjedź windą na górę i zbierz Mega Potion i 2500 Gil. Teraz zjedź na dół i udaj się do Youth League. Idąc w tamtą stronę możesz zeskoczyć na dół z głównej ścieżki do tzw. Ravine. Tamtejsze skrzynie kryją Turbo Ether x3,i dwa Elixiry. Obok windy do Youth League Headquarter znajdziesz skrzynię z Machina Booster.

Wejdź do siedziby ligi i skieruj swe kroki do platformy obserwacyjnej (nie chodzi o balkon, tylko o drugie drzwi :)). Spotkasz tam Lucil i orzymasz Nooj’s Sphere. Wróć na pokład Celsiusa i obejrzyj nową sferę.

5.08. Bevelle +1,0%, 84,6%

Po przybyciu do Bevelle udaj się w stronę świątyni by porozmawiać z  Marodą. Ukończysz tym samym epizod Bevelle. Nagrodą będzie Scourgebane Garment Grid.. Nie jest to jednak koniec przygody w Bevelle, tak naprawdę jeszcze nic tu nie jest zrobione…

Wewnątrz świątyni skręć w prawo. Zobaczysz scenkę z bawiącymi się dziećmi – zapisz grę i skocz w teleport za nimi. Zrób kilka kroków do przodu a obejrzysz kolejną scenkę, po której musisz podnieść Crimson Sphere 6. Idź dalej przed siebie i zeskocz piętro niżej – znalazłeś/łaś się w Via Infinito. Aby ukończyć grę w 100% trzeba dojść do końca – do setnego poziomu by pokonać Tremę – ostatecznego super-hiper-bossa. Na razie jest to jednak zbyt trudne zadanie więc skoncentruj się na pierwszych dwudziestu poziomach, by zdobyć jeszcze jedną Crimson Sphere – numer osiem.

Via Infinito nie jest specjalnie wyrafinowaną lokacją – poziomy są wybierane z kilku dostępnych wzorów i cały czas się powtarzają. Po poziomach spacerują Tonberries – zazwyczaj można uniknąć walki z nimi (nie jest trudna) ale czasem trzeba je pokonać, żeby otworzyła się droga dalej a czasami wygranie walki pozwala skorzystać ze skrótów. Celem każdego poziomu jest zejście poziom niżej :). Jednym trudnym akcentem są smoki, które czasami przeszkadzają – musisz przejść wtedy gdy smok nie patrzy, jeśli wdasz się z nim w walkę będzie niewesoło. Na szczęście smoki trafiają się rzadko i na pewno je zauważysz zanim w nie wejdziesz.

Jeśli potrzebujesz zapisać grę możesz śmiało skorzystać z teleportu, który znajdziesz na każdym poziomie – przeniesie cię on do sfery zapisu na górze, w świątyni. Po zapisaniu gry i odnowieniu HP/MP wskoczenie do Via Infinito powoduje dostanie się do miejsca gdzie przerwaliśmy wędrówkę. Po prostu postaraj się dotrzeć do dwudziestego poziomu. Tam czeka cię walka z bossem:

Aranea
HP: 18280
MP: 178
EXP: 4000

Normalna kradzież: Turbo Ether x1
Rzadka kradzież: Kinesis Badge x1
Zazwyczaj po śmierci zostawia: Stamina Tonic x1
Rzadko zostawia po śmierci: Mythril Bangle x1

Walka jest prosta i nie powinna sprawić problemów.

Po skończonej bitwie zabierz Crimson Sphere 8 na pokład Celsiusa i obejrzyj ją razem z numerem 6.

5.09. Djose Temple +0,6%, 85,2%

Wejdź do świątyni. Dowiesz się że Al Bhedowie wymyślili jakąś nową broń – eksperyment. Oczywiście poprosili Yunę żeby była króliczkiem doświadczalnym dla ich wynalazku. Trzeba się zgodzić – rozpocznie to nową misję – bitwę.

Experiment (pierwszy poziom)
HP: 18324
MP: 0
EXP: 0

Kradzież: Turbo Ether
Zostawia po śmierci: Elixir

Walka jest śmiesznie prosta.

Po walce otrzymasz Al Bhed Primera. Aby jednak ukończyć epizod Djose musisz pokonać maszynę upgreade’owaną do piątego poziomu. Można to zrobić poprzez wykopaliska na pustyni Bikanel. Opiszę to później. Na razie wejdź do pomieszczenia na lewo od drzwi do Cloister of Trials i porozmawiaj z kolesiem siedzącym na podłodze, który da ci przedmiot "How to Repair with Soul", dzięki którym będziesz mieć możliwość ponownego zmierzenia się z tworem Machina Faction. Ilość napraw jest jednak ograniczona (bodajże do pięciu) więc nie marnuj tych przedmiotów – zachowaj ten przedmiot i wykorzystaj go po wykonaniu wykopalisk w Bikanel (ewentualnie napraw maszynę już teraz, ale nie przystępuj do walki zanim wszystkie jej parametry nie uzyskają piętego poziomu).  Opróżnij jeszcze skrzynię z Remedy x2 i ruszamy dalej.

5.10. Moonflow +0,4%, 85,6%

Moonflow to lokacja, którą upodobał sobie Tobli. Pora zakończyć jego epizod. Pójdź zatem do niego i porozmawiaj z nim. Gdy zaprosi dziewczyny na scenę zgódź się. Gdy już się naoglądasz wciśnij ‘O’ aby zakończyć. Epizod ukończony.

5.11. Guadosalam +1,2%, 86,8%

Gdy znajdziesz się w Guadosalam skieruj swe kroki ku wejściu do siedziby Leblanc. Gdy się tam znajdziesz czeka cię oglądanie scenki. Gdy się skończy wejdź do siedziby Leblanc i obejrzyj kolejną krótką scenkę. Wyjdź i skorzystaj z drogi po prawej stronie, prowadzącej na górę. Drzwi, również po prawej stronie, zaprowadzą cię do pomieszczenia ze skrzynią, która kryje Kaiser Knuckles. Co ciekawe, gdybyś w trzecim rozdziale nie walczył/ła z Garikiem to w tym momencie w skrzyni leżałoby co innego – Key to Success.

Po odebraniu nagrody ponownie pogadaj z Tromelem aby ukończyć epizod. Ukończenie epizodu przeniesie cię na statek. Warto jednak wrócić i udać się do drzwi, które były zamknięte przez całą grę. Za drzwiami kryje się bowiem skarbnica Guado, która według Tromela kryje wiele skarbów. Cóż… dla niektórych wiele oznacza dwa :P. No więc jedna ze skrzyń kryje sferę Baralai’a a druga Tetra Bracelet. Dodatkowo otrzymasz Tempered Will Garment Grid.

    Wróć na Celsiusa i obejrzyj sferę Baralai’a.

5.12. Thunder Plains +1,0%, 87,8%

Thunder Plains przywitają cię nową misją do wykonania. Jak się okazuje trzeba rozprawić się z potworami, które to stoją przy każdej z wież "odgramiających". Zadanie jest dość proste – musisz iść od wieży do wieży i zabijać gady. Oto lista przedmiotów jakie otrzymałem na kolejnych stanowiskach.

  1. Elixir
  2. Megalixir
  3. Megalixir
  4. Champion Belt
  5. Talisman
  6. ELectrocutioner
  7. Null Tide Ring
  8. Crimson Ring
  9. Snow Ring

No tak, ale jest jeszcze jedna wieża w oddali. gdy więc skończysz pierwsze 9 na mapie pojawi się nowa wskazówka. Udaj się na miejsce gdzie będziesz mógł/mogła zmierzyć się z bossem.

Humbaba
HP: 27772
MP: 785
EXP: 1800

Zwykła kradzież: Hi-Potion x2
Rzadka kradzież: Rare Steal: Ether
Zwykle zostawia po śmierci: Hi-Potion x4
Rzadko zostawia po śmierci: NulShock Ring 

Walka jest średnio trudna, raczej nie powinna sprawić problemów, kłopotliwe jest to, że przeciwnik lubi wzmacniać swoją obronę i to od początku bitwy. No i jeszcze jeden problem o którym warto wiedzieć przed rozpoczęciem walki – pokonany Hubaba rzuca na pożegnanie Meteor, więc nie tylko trzeba wygrać walkę ale także przeżyć końcowy atak.

    Pokonanie Humbaby zakończy misję. Nagroda będzie Valiant Lustre Garment Grid.

Uzyskasz także dostęp do 10 wieży, a dokładniej do "dziury" obok niej. Zanim się tam udasz wybierz opcję "Maybe Later", opróżnij skrzynię z Tetra Band i zapisz grę w pobliżu agencji. Udaj się z powrotem i wskocz do dziury. Twoim oczom ukaże się labirynt – celem jest odnalezienie Cida (będzie tutaj jeśli wcześniej grałeś/łaś zgodnie z opisem). Labirynt nie jest dostępny w całości (mapa poniżej) otwarte są przejścia (zgodnie z mapą) 3, 12 i 14. Cida znajdziesz idąc pod numer 15.  Porozmawiaj z nim. Wyniknie z tego bitwa z kolejnym bossem.

Machina Panzer
HP: 30500
MP: 1247
EXP: 4300

Kradzież: Oath Veil
Zostawia po śmierci: Crystal Bangle

Ta bitwa może być trudna, jeśli się wcześniej nie posłuchało mojej rady i nie zabijało Watcherów, które pojawiały się podczas wcześniejszych bitew. Zbierały one dane by zablokować ci wszystkie umiejętności, z których wcześniej korzystałeś/łaś na ich oczach. Będą towarzyszyć swojemu szefowi – bossowi labiryntu Thunder Plains. Jeśli jednak posłuchaliście moich rad to nie będzie najmniejszych problemów. Rozwalicie bossa dość łatwo.

    Zakończy to cały epizod. Dostaniesz kolejnego Al Bhed Primera.

(kliknij by powiększyć)

S – Start
# – numery drzwi
# – numery skarbów
# – numery przycisków
Skarby:
1 – Diamond Gloves
2 – Hyper Wrist
3 – Mystery Veil
4 – Talisman
5 – Nature’s Lore
6 – Corpus Invictus
7 – Salvation Promised Garment Grid
8 – Force of Nature (za drugim przejściem)
Przyciski:
1 – Ilość gil zdobytych od wejścia do jaskini
2 – Ilość walk od wejścia do jaskini
3 – Spis wszystkich zdobytych kodów

s

Po walce znajdziesz się na statku – udaj się na górny pokład i porozmawiaj z Cidem. Po tej rozmowie wróć na mostek i wysłuchaj dyskusji Cida z Brotherem.

Mapka labiryntu Thunder Plains na pewno cię zainteresowała – wracamy! Ze zwględu na nieobowiązkowy charakter wycieczki opis znajdzicie tutaj.

5.13. Macalania Woods +0,6%, 88,4%

Po dotarciu do Macalanii skorzystaj z "gwiezdnej ścieżki" by na jej środku zgarnąć Rune Bracer. Jeśli masz ochotę na Snow Ring to musisz się wrócić na start i pójść regularną ścieżką przez las – w sekcji w którym droga wije się serpentynami do góry na krawędzi, lekko ukryta skrzynia skrywa właśnie ten pierścień.

Po drugiej stronie lasu, w miejscu, do którego schodzą się cztery drogi, wybierz tą prowadzącą na północny wschód. Czeka cię tak krotka scenka, gdy porozmawiasz ze stojąca tam osobą. Udaj się teraz do Agencji Oaki – porozmawiaj z nim. Rozmowa ukończy jego Epizod. Skrzynia obok agencji kryje Elixir.

Teraz wróć do zbiegu czterech dróg i wybierz tą na dole po prawej stronie by po gwiezdnej ścieżce przejść na początek lasu. Od Save Sphery udaj się w prawo, miń dwa ekrany i skręć na dół. Twoim oczom powinno ukazać się pamiętne romantyczne jeziorko. Wejdź Yuną do wody, scenka ukończy epizod. Otrzymasz  Ray of Hope Garment Grid i wylądujesz na statku.

5.14. Bikanel Desert +0,8%, 89,2%

W Bikanel przywita się Nhadala informując o zagrożeniu, które grozi kaktusom. Oczywiście trzeba im pomóc. Na szczęście dużą część questu wykonaliśmy przy różnych innych okazjach, więc teraz nie będzie już tak dużo do zrobienia. Udaj się do pilota i każ mu lecieć do Cactuar Nation.

Najpierw zwróć Chiapę :) a następnie poszukaj kolejnego zlecenia. Wskazówki wskazują na Mt. Gagazet – no to siup, lecimy. Przetelepoortuj się spod bramy Gagazet do Mountain Trial i idź do góry, na kolejnym ekranie, po przejściu kilkunastu metrów natrafisz na kolejnego zielonego. Coraz trudniej o sukces :) Cierpliwości!

Erio
HP: 15
Strength: 8/10
Agility: 4/10

Po złapaniu tegoż osobnika oddaj go mamie i zgłoś się po następnego. Wskzówki wskażą na dom Dony – leć tam (Kilika). Jak tylko wejdziesz do środka to od razu go zauważysz.

Bartschella
HP: 12
Strength: 8/10
Agility: 5/10

Ciekawostką jest fakt, że jeśli trafisz w jeden z Magic Potów (to te stworki wyglądające z garnków, znane FF-fanom z poprzednich części) to otrzymasz jakiś przedmiot (zazwyczaj). Oczywiście nie marnuj amunicji tylko koncentruj się na kaktusie :P. Po powrocie do Bikanel dostaniesz wskazówki odnośnie ostatniego strażnika – tym razem nie będzie on daleko – jego kumple wskażą ci drogę, będzie to kolejna mini misja.

Wewnątrz jaskini nie musisz się zbytnio martwić o zgubienie drogi Idź przed siebie. po drodze ujrzysz scenkę w której kaktusy "podpakują" potwora. Od tego momentu przeciwnicy będą napompowani. Na rozgałęzieniu wybierz górną drogę by opróżnić skrzynkę z Etherem. Wróć do rozgałęzienia i pójdź w drugą stronę. Gdy zeskoczysz ze stopnia nieco niżej okaże się że to pułapka. Nie przejmuj się, możesz przechodzić ile razy chcesz, za każdym razem przeniesie cię do miejsca z którego przed chwilą zebrałeś/łaś Ether. Warto iśc dokładnie i powoli by opóźnić wszystkie skrzynie po drodze. A jest co zbierać oto lista – zgodnie z kolejnością: Faerie Earrings, Mega Phoenix, Hi-Potion, Megalixer, Twist Headband, Ether, Mute Shock, Beaded Brooch i Phoenix Down. Aby wydostać się z ruchomych pisaków na końcu drogi musisz wspiąć się na filary po prawej stronie, przeskoczyć na filary po lewej stronie korytarza by z nich wskoczyć na zabezpieczony od pisaków kawałek jaskini.

Teraz nie będzie już większych problemów i idąc przed siebie natrafisz na ostatniego kaktusa. Utrudnieniem będzie tutaj fakt, że będzie on razem z innymi kaktusami, więc pozornie nie da się ich rozróżnić. Jeśli jednak się im przyjrzysz to zobaczysz że dwa się uśmiechają a jeden ma okrągłe usteczka. To właśnie nasza zguba. Obserwuj uważnie i złap go!

Frailea
HP: 10
Strength: 6/10
Agility: 3/10

Po złapaniu Frailea’i czeka cię walka z bossem, przerośniętym kaktusem.

Jumbo Cactuar
HP: 22222
MP: 1111
EXP: 0

Normana kradzież: Stamina Tonic
Rzadka kradzież: Stamina Tonic x2
Zazwyczaj p śmierci zostawia: Stamina Tonic
Rzadko po śmierci może zostawić: Rabite’s Foot

W walce wykorzystaj Trigger Happy żeby pozbyć się małych kaktusów a następnie atakuj dużego ile wlezie. Nie powinno być to trudne zadanie.

Pokonując go ukończysz misje kaktusowe.  Wróć więc na powierzchnię. Niestety nie jest to jeszcze koniec kłopotów w Bikanel, ponieważ nad pustynią zawiśnie nowe zagrożenie. Pojawi się tam nowy, bardzo wymagający przeciwnik, którego lepiej zostawić sobie na później, dlatego gdy cię spytają czy chcesz powalczyć z nim (nią) od razu odpowiedz że nie i wróć na Celsiusa. Jeśli chcesz myśleć o 100% ukończeniu gry to wróć z podpakowanymi postaciami i rozwal Angra Mainyu. A na razie leć do Mushroom Rock Road…

script type=

5.15. Mushroom Rock Road +1,4%, 90,6%

Pora wrócić na Mushroom Rock i zakończyć tutejsze sprawy. Udaj się w stronę kwatery Youth League ale po drodze zeskocz do Ravine – to tam gdzie są tajemnicze wrota. Ponieważ masz już wszystkie sfery opisujące historię Crimson Squadu możesz otworzyć wrota i wejść do środka. Wewnątrz nie znajdziesz żadnych skarbów, ale spotkasz kogoś innego. Dowiesz się kilku nowych rzeczy na tema Vegnagun i Shuyina. To co wydarzy się później to kolejne walki, przeciwnicy będą dość nietypowi:

Rikku
HP: 7800
MP: 92
EXP: 800

Kradzież: Bushido Lore
Zostawia po śmierci: Black Lore 

Walka dość prosta, można pokusić się o kradzież Bushido Lore. Nie przejmuj się utratą zdrowia, gdyż do kolejnej walki Yuna przystąpi wyleczona.

Paine
HP: 9200
MP: 55
EXP: 800

Kradzież: Sword Lore
Zostawia po śmierci: Champion Belt 

Wskazówki z poprzedniej walki nadal aktualne. I po tej walce dziewczyny będą w pełni sił.

Baralai
HP: 12220
MP: 720
EXP: 1200

Kradzież: Nature’s Lore
Zostawia po śmierci: Crystal Ball

Ta walka jest dość prosta, nie powinno być żadnych problemów z pokonaniem Baralai’a. Tym bardziej że do dyspozycji będą trzy dziewczyny. Warto jednak dbać o zdrówko, gdyż kolejna walka wisi w powietrzu a tym razem uzdrowienia nie będzie. 

Gippal
HP: 14800
MP: 235
EXP: 1200

Kradzież: White Lore
Zostawia po śmierci: Magical Dances, Vol. I

I tym razem nie będzie kłopotów, chociaż na pewno będzie trudniej niż poprzednio. Tym razem naprawdę warto się uleczyć przed zabiciem Gippala, gdyż lepiej unikać niespodzianek w kolejnej potyczce.

Nooj
HP: 23800
MP: 720
EXP: 1800

Kradzież: Arcane Lore
Zostawia po śmierci: Magical Dances, 20000Gil

Tutaj może być już nieco trudniej, jeśli nie czujesz się na siłach po prostu atakuj ile wlezie i nie zastanawiaj się nad kradzieżą. Oceń swoje szanse i w razie potrzeby przygotuj sobie leczenie. Porażka na tym etapie będzie wymagała powtórzenie całej wizyty w jaskini.

 Pokonanie wielkiej trójki zakończy epizod.

5.16. Calm Lands +0,2%, 90,8%

Gdy masz ponad 400pkt rankingowych misji PR nastąpi rozstrzygnięcie całej historii. Zakończy to epizod.

Porozmawiaj także z ojcem syna samotnika a dowiesz się jak się spisałeś. Jeśli wcześniej widziałeś przez CommSphere jak wykopywana jest skrzynka z pieniędzmi to teraz możesz ją opróżnić. Wiele wartościowych przedmiotów znajdziesz w Cavern of the Stolen Fayth.

Aby ukończyć grę na 100% musisz jeszcze odkryć sekretną jaskinię na farmie Chocobo. Ale o tym później. Teraz pora na…

5.17. Mt. Gagazet +1,2%, 92%

Wylądujesz u bram Gagazet. Spróbuj wyjść w stronę Calm Lands – rozpoczniesz pierwszą scenkę – rozmowa Garika z Kimahrim. Porozmawiaj z Kimahrim – rozpocznie się kolejna scena z młodymi Ronso. Teraz wróć do teleportu i przenieś się do Moutain Trail. Idź kawałek w górę i ponownie obejrzysz rozmowę Kimahrigo z Garikiem, następnie akcja przeniesie się do wioski Ronso. Ukończysz epizod dostając w nagrodę Sacred Beast Garment Grid.

Jeśli teraz wrócisz do Gagazet to wylądujesz w pobliżu gorących źródeł. Pójdź w lewo i zacznij wspinaczkę do góry. Za kilkanaście chwil dotrzesz do grupy Ronso, idź w dolny prawy róg, podejdź do pomnika, dookoła którego tańczą młodzi Rono. Dostaniesz od nich Conflagration Garment Grid.

5.18. Dopracowywanie szczegółów

Hmm, niby tak blisko, a jednak daleko. Żeby ukończyć grę na 100% potrzeba wykonać kilka rzeczy, niestety są one dość pracochłonne, ale jaka nas później CZEKA NAGRODA! Do dzieła! Najtrudniejszym zadaniem będzie oczywiście Via Infinito, nie mniej jednak inne będą również pracochłonne. Pierwszą rzeczą jaką proponuję zrobić to udać się do Via Infinito i dojść do 40 poziomu, pokonać bossa i zdobyć wspaniały przedmiot – Cat-Nip. Cały opis przejścia "Bevelskich" podziemi został wyodrębniony tutaj.

Gdy zdobędziesz Cat-Nipa udaj się na Bikanel Island. Tam  czeka jeden z trudniejszych przeciwników w grze. Z Cat-Nipem to będzie dziecinna igraszka, aczkolwiek powinna się odbywać pod opieką rodziców.

Angra Mainyu
HP:333444
MP: 9999
EXP: 5000

Kradzież: Megalixir
Zostawia po śmierci: Ribbon

Tawrich, Zarich (takie same charakterystyki)
HP: 5540
MP: 9999

Przyjrzyjmy się teraz ich możliwościom – na pierwszy rzut oka widać że pomocnicy to cienkie bolki. Każdy fajnalowy wyjadacz od razu wie że po coś one musza być :). Ale po kolei.

O to czym dysponuje Angra Mainyu:

  • Bio – zatruwa jedną z postaci;
  • Curaga -do leczenia swoich sługusów – leczy ponad 2000HP.
  • Demi – zabiera 25% HP, silny i na wszystkich!;
  • Flare – atakuje jedną postać silnym i bolesnym bezżywiołowym atakiem;
  • Full-Life – wskrzesza swojego sługusa obdarzając go pełnym HP.
  • Osmose – zabiera twoje MP.
  • Perdition’s Flame :
    • wysoce śmiertelny beżywiołowy atak na całą drużynę, seria kilku pomniejszych ciosów;
    • atak fizyczny (DEF pomaga, tak samo protect);
    • atak stosowany wtedy, gdy obaj – Tawrich i Zarich są żywi – uśmiercając ich zabezpieczamy się (a przynajmniej zmniejszamy szansę) tego ataku.

Pomocnik mordercy numer 1: Tawrich

  • Atak fizyczny – zwykły atak na jedną z postaci.
  • Bloody Breath – słaby atak fizyczny ale połączony ze zmianami statusu, na całą drużynę (powoduje Darkness, Silence,  Poison a czasem Confusion).

Pomocnik mordercy numer 2: Zarich

  • Firaga – magia oparta na żywiole ognia, na jedną z postaci;
  • Blizzaga – magia oparta na żywiole lodu, na jedną z postaci;
  • Thundaga – magia oparta na żywiole błyskawic, na jedną z postaci;
  • Glimmer of Despair – obniża charakterystyki postaci, zabiera MP, na całą drużynę, seria kilku pomniejszych uderzeń.

STRATEGIA

Jak widać istotne jest zabijanie jednego z pomocników Angry, aby zapobiec masakrze. Zabijamy tego, który może nam sprawić więcej problemów. Strategia, którą tu podaje wymaga wykorzystania Cat-Nipa, dlatego prosiłem by urządzić sobie wędrówkę na 40 poziom Via Infinito. Przed walką oczywiście aktywujemy Cat-Nipa, czyli obniżamy HP Gunerki do poziomu żółtego. Można to łatwo zrobić zakładając na raz Bloodlust oraz Wring. Dodatkowo warto tak dobrać akcesorium żeby postać pierwsza zaczęła walkę.  Dla pozostałych panien proponuję ciuszki wojowniczek, auto-shelle i auto-protecty mile widziane, nawet BARDZO. Zadanie jest dość proste – dwie seryjki Trigger Happy i po zabawie. W pierwszej kolejce szybki Trigger Happy Gunerką a reszta szybko atakuje jednego z pomocników. Dzięki temu powinno się dotrzymać do drugiej tury Trigger Happy… Z pewnością nie jest to jakaś ambitna strategia, ale za to skuteczna. Dodatkowo nie musisz od razu całej Via Infinito przechodzić :).

Pokonanie Angry Mainyu przywróci nam możliwość prowadzenia wykopalisk na pustyni – czeka nas bowiem kolejne zadanie. Wykopać odpowiednią ilość ulepszeń dla machiny wojennej Al-Bhed w Djose.

Wykopaliska

Wykopaliska na pustyni należą do dość nudnych zajęć, niemniej są źródłem nie tylko części do machiny z Djose ale również Al-Bhed Primerów oraz zwykłych skarbów, które rozsiane są po całej krainie. Zanim przystąpisz do poszukiwań udaj się do Cal Land, na farmę Chocobo – porozmawiaj z Clasko i wyślij jednego kurczaka na Bikanel (uwaga, przed wysłaniem kurczaka przejdź się po stajniach i wybierz tego, który jako MAX LEVEL nie ma 5 – te ci się przydadzą a kurczak wysłany do Bikanel nie powróci już do Clasko). Dzięki wysłaniu kurczaka mamy dostęp do Central Expanse.

Okiej, krótki wstęp, zasady…

  • poszukujemy części aby rozbudować maszynę Al-Bhedów;
  • musimy rozbudować wszystkie jej atrybuty (obrona, atak, special) do 5 poziomu;
  • poszukujemy zatem trzech rodzajów elementów: Special Assembly, Defense Assembly, Attack Assembly;
  • poszukiwania można prowadzić na różnych obszarach pustyni, nie ma to znaczenia, są one oznaczone żółtym krzyżykiem na mapie poszukiwań – czyli teoretycznie za każdym razem możemy zdobyć jakąś część (jeśli będziemy mieli wprawę);
  • krążą plotki, że wybór rejonu ma wpływ na rodzaj uzyskiwanych elementów, ja tego nie stwierdziłem;
  • w Central Expanse mońża znaleźć Desert Key – klucz do skrzyni w obozie Bikanel;
  • każde poszukiwania wyglądają tak samo – szukamy żółtego krzyżyka na mapie oznaczającego skarb, możemy też po drodze zbierać "białe krzyżyki", byle zmieścić się w czasie;
  • części są oznaczone literami i w zależności od tego są inaczej punktowane (punkty w nawiasie): Z (5 pkt), S (3 pkt), A (1 pkt);
  • maszyna rozbudowuje się według następującego schematu (każdy z atrybutów: atak, obrona, special – osobno):

    0 – 3 – LV1
    4 – 9 – LV2
    10 – 19 LV3
    20 – 37 LV4
    powyżej 38 – LV5

    Musisz zatem w każdej kategorii znaleźć tyle części żeby suma punktów z nich pochodzących przekroczyła 38. Proponuję notować sobie ile już mamy punktów, żeby nie wracać niepotrzebnie do Djose, gdzie zawsze możemy sprawdzić poziom maszyny.

Gdy uzbierasz odpowiednią ilość części leć do Djose. Maszyna musi mieć wszystkie atrybuty na 5 poziomie aby ukończyć grę – gdy uzyska wymagany poziom pokonaj ją! Nie będzie ona wymagającym przeciwnikiem, jakby co to masz Cat-Nipa pod ręką.

Farma Chocobo i tajna jaskinia…

Kolejnym czasochłonnym zadaniem jest odkrycie ukrytej jaskinie na farmie chocobo i odnalezienie wspaniałego kurczaka. Ze względu na objętość odzieliliśy ten poradnik od opisu przejścia. Znajdziecie go tutaj.

Ufff… kolejny etap ukończony, coraz bliżej końca!

Via Infinito

W tym momencie należy wrócić do Via Infinito i pokonać Tremę na najniższym poziomie. Pełny opis przejścia dostępny w osobnym dziale.

Po przejściu tego etapu na liczniku będzie widnieć 93% (dokładnie 93,6%). W tym momencie nie ma sensu podawać dalszych procentów gdyż same wpadają one do koszyczka :).

5.19. Farplane

Porozmawiaj z Brotherem w Celcius’ie by ten zabrał cię do otchłani w Bevelle. Wiesz, że ma on słabość do Yuny więc na pewno posłucha. Dzięki jego uprzejmości możesz dokończyć swoją podróż przez X-2. Nie będę ukrywał, że będzie śmiesznie łatwo i zabawnie prosto. Dzięki męczarniom z Tremą nie musisz się już obawiać o swoje zdrowie, no może w przypadku zaatakowania przez kulę wody można się nieco przestraszyć gdyż jest ona odporna na ataki fizyczne Można po prostu uciec albo rozwalić ją za pomocą Holy. Gdy znajdziesz się już na miejscu idź przed siebie i na pierwszym rozgałęzieniu skręć w lewo – doprowadzi cię do skrzynki z dwoma Mega-Potionami. Cofnij się do rozgałęzienia ale tym razem wybierz prawą ścieżkę. Idź nią przed siebie aż trafisz na kolejne rozgałęzienie. Aby przejść dalej będziesz musiał/a przeskoczyć na jedną z dwóch platform – wybierz tą po lewej stronie. Dalsza droga prowadzi do kolejnego Aeona czekającego na swoją śmierć. Jest nim Shiva.

Shiva:
HP: 14800
MP: 9999

Kradzież: Snow Ring, 5000 Gil
Zostawia: Crystal Gloves, 2000 gil  

Nie baw się w strategię. Nawalaj ile wlezie, a Shiva szybko zostanie pokonana. Jeżeli nie masz Gunnera z CatNip to warto mieć w drużynie choć jednego Berserkera, gdyż jest szybki i zadaje duże obrażenia. Walka jest mało wymagająca i nim się obejrzysz, będzie po sprawie.

Zapisz grę i idź dalej, aż dojdziesz do kolejnej dużej platformy.

Magus Sisters:

Mindy
HP: 9788
MP: 9999

Kradzież: Chaos Shock, 3000 gil
Zostawia: Faerie Earrings, 1000 gil

Cindy
HP: 12 240
MP: 9999

Kradzież: Potpurri
Zostawia: Pixir Dust

Sandy
HP: 10 330
MP: 9999

Kradzież: White Cape, 3000 gil
Zostawia: Farire Earrings, 1000 gil

Zacznijmy od tego, że należy wyeliminować w trybie natychmiastowym jedną z sióstr, co uniemożliwi im użycie overdrive’a. Najlepiej zacząć od Mindy, bo jest najsłabsza. Nie wiesz, która to? Ta najmniejsza. Im większa siostra tym jest silniejsza. Mindy i Cindy powinieneś szybko pokonać atakami fizycznymi. Pamiętaj o berserkerze w drużynie. Sandy ma mniej HP, lecz jest trudniejszą przeciwniczką niż pozostałe siostry. Jednak obrażenia jakie zadaje nie są w stanie zaszkodzić dziewczynom. Jeżeli nie jesteś pewny swych sił, to zrób jedną z dziewczyn White Mage’m.

Po skończonej walce idź dalej, aż dojdziesz do trzeciej dużej platformy. To już ostatni boss.

ANIMA:
HP: 36 000
MP: 9999

Kradzież: Fury Shock, 4000 gil
Zostawia: Tetra Band, 2000 gil

Tutaj ponownie skup się na atakach fizycznych. Anima jest dość powolna i zanim rzuci Pain, zdążysz ją porządnie zranić. Nim się obejrzysz będzie po walce.

Pokonanie Animy spowoduje wygenerowanie nagrody: Immortal Soul Garment Grid. Po tej walce znajdziesz się na Farplane Abyss, gdzie spotkasz Leblanc, Logosa i Ormiego. Po wysłuchaniu tego co mają do powiedzenia skorzystaj z Save Sphere i wróć na statek.

5.20. Air Ship

I to już ostania wizyta na statku, bardzo ważna, gdyż dzięki niej możesz ukończyć grę na 100%. Musisz wykonać szereg rozmów. Po pierwsze – porozmawiaj z Shinrą. Natępnie pójdź na pokład i podsłuchaj rozmowę Brothera i Buddy’ego (zdobędziesz Al Bhed Primera). Teraz udaj się do pokoju mieszkalnego, tam czeka cię rozmowa Cid’a, Rikku, Brothera i Buddego, typowa rodzinna dyskusja… Gdy zapytają się ciebie o zdanie odpowiedz wedle uznania, nie ma to wpływu na procenty.

Teraz udaj się ponownie na pokład, by porozmawiać z Rikku. Rozmowa daje wiele do myślenia, nie sądzicie? Czy poznamy historię Rikku?

Teraz możesz wrócić do Farplane i godnie przystąpić do finałowej rozgrywki.

5.21. Farplane – ostanie starcie!

Jeżeli masz braki w ekwipunku, możesz je nadrobić u Leblanc. Teraz udaj się do dziury.

Znajdziesz się w dziwnym miejscu. Jak zapewne widzisz drogę masz zablokowaną przez elektryczną zagrodę. Jeżeli się rozejrzysz zauważysz coś na wzór organów. Nie ma co się bawić w granie. Poszukaj platformy z kółkami. Gdy na niej staniesz zagra ona melodię. Powtórz ją na organach, a elektryczność się wyłączy. Chodź po okolicy i szukaj podobnych platform z nutami. Gdy staniesz na wszystkich, udaj się do drugich organów i zagraj melodię. Dzięki niej zniknie główna brama i będziesz się mógł udać dalej. Jeżeli nie uda Ci się zagrać wszystkich nut, będziesz musiał walczyć z bossem, aby przejść dalej. Radzę dbac o nutki, bo Azi Dahaka ma bardzo dużo HP i może nieco nadwyrężyć Twą wesołą kompanię. Oczywiście opłaca się z nim walczyć dla EXPów, ale to na własne ryzyko. Na tym etapie gry, powinieneś mieć już dość wysoki level. Jeżeli zobaczysz cienką, czerwoną linię, to nawet nie myśl jej przechodzić. Po prostu ją przeskocz. Po minięciu bramy czeka Cię ponowna zabawa w zbieranie nutek. I tutaj także zniknie brama, jeżeli zagrasz wszystkie nutki prawidłowo. Jeżeli nie – no to Azi Dahaka już czeka.

Za kolejny etap gry proszę bić twórców, gdyż nieźle namieszali. Pogadaj z Gippalem, a dostaniesz Paine’s Sphere. Obejrzyj ją sobie. Teraz lepiej wdać się w walkę z Azi Dahaka, niż bawić się w nutki. Jeżeli jednak boisz się o swoje podopieczne i jesteś masochistą to:

  • Wskocz na platformę po lewej stronie i "pojedź" do góry.
  • Skocz w prawo to zostaną zagrane nuty.
  • Wróć na dół i wybierz prawą platformę.
  • Pojedź do kolejnej platformy, która będzie trochę do góry, po lewej stronie.
  • Wskocz na nią, a znajdziesz się na kolejnej (większej) platformie.
  • Wskocz na nią, a usłyszysz kolejną nutkę.
  • Ponownie wróć na sam dół i wybierz platformę po lewej stronie.
  • Jedź nią, aż się zatrzyma.
  • Skocz w lewo, a potem na północ. Zostaniesz zawieziony w górę.
  • Skocz w prawo, a usłyszysz kolejna nutkę.
  • Zeskocz z powrotem w lewo, a platforma zawiezie Cię wyżej.
  • Zeskocz na platformę, na której znajduje się skrzynia, a otrzymasz 2x Mega-Phoenix.
  • Skieruj się platformą na północ, by usłyszeć kolejne nuty.
  • Wróć do platformy ze skrzynią i wskocz na lewą platformę. Pojedziesz na dół.
  • Na samym dole zejdź z platformy i wskocz na nią ponownie, by pojechać na górę.
  • Skocz w lewo, a potem na południe, a usłyszysz nutkę.
  • Idź na południe i zeskocz dwie platformy w prawo.
  • Znajdziesz się przy Save Sphere, nie omieszkaj z niej skorzystać.
  • Teraz wybierz prawą platformę. Nie ciesz się, bo to jeszcze nie koniec zabawy.
  • Pojedź do dwóch platform i skocz na tą, która znajduje się niżej.
  • Pojedź nią do wyższej platformy, która da Ci kolejne nuty.
  • Teraz zeskocz w lewo do głównej platformy, która powinna zagrać wszystkie nutki, jeżeli zrobiłeś wszystko poprawnie.
  • Jeżeli Ci się nie udało, nie masz szansy tego naprawić. Czeka Cię walka z Azi Dahaka.
  • Jeżeli jednak wszystko zrobiłeś jak należy, to brama runie i możesz iść dalej.

Zanim jednak ruszysz dalej, wróć do Save Sphery i zapisz grę. Następnie wróć do bramy i idź przed siebie. Po dość długiej scence i ustaleniu strategii, udaj się dziewczętami do Ogona Vegnagun.

VEGNAGUN:

OGON:
HP: 34 200
MP: 9999

Kradzież: X-Potion, 3000 gil
Zostawia: Mega-Elixir, 3000 gil

Jeżeli na tym etapie gry Twoje dziewczęta nie mają ok. 90 levelu oraz Cat Nip’a to bardzo Ci współczuję. Nie wyobrażam sobie ostatecznej walki bez tego wspaniałego dodatku, ale skoro ładnie prosisz…

W drużynie Whita Mage, Dark Knight i Berserker. Chyba, że posiadasz Mascot’a. Możesz także ryzykować bez White Mage’a i walić ile wlezie. Choć bez wspomnianego już Cat Nip’a lepiej nie ryzykuj.

Na początku walki warto rzucić na drużynę Shell i Protect. Zredukuje to znacznie obrażenia zadawane przez Ogon. Ogon dysponuje dwoma atakami: Sweep oraz laserem, który ma na końcu ogona (?). Sweep zadaje obrażenia ok. 1000 HP każdej członkini zespołu, ale jeżeli masz postacie na wysokich levelach, to nie powinno Cię to zbytnio interesować. Atakuj ile wlezie. Nie baw się w Darkness i temu podobne, bo to naprawdę jest bez sensu. Ataki fizyczne wykończą Ogon.

Po pokonaniu pierwszej części Vegnagun’a zobaczysz, że Leblanc jest w tarapatach. Na co czekasz? Pospiesz jej z pomocą. Chyba, że wolisz najpierw biec na dół i zapisać grę.

NOGI:
HP: 18 220
MP: 9999

Kradzież: X-Potion, 3000gil
Zostawia: Mega-Elixir, 3000 gil

ZIELONY / CZERWONY / ŻÓŁTY FRAGMENT (?):
HP: 30 000 każdy
MP: 9999 każdy
Kradzież: 10 000 gil od każdego
Zostawia: Hero Drink (rzadko) , 3000 gil każdy

Kolorowe fragmenty zostaw w spokoju. Skup się na nodze. Miej w drużynie profesje silne fizycznie i szybkie. Najlepiej Berserker, Warrior i… Berserker lub Warrior. ;) Atakuj, atakuj i atakuj. Nie marnuj czasu na leczenie czy Darkness etc. Bij, zabij. Jak będzie trzeba ulecz, ale chyba nie zdąży Ci aż takich obrażeń Noga zadać.

Potem biegnij pomóc Gippalowi.

KORPUS:
HP: 33 040
MP: 9999
Kradzież: Turbo Ether, 4000 gil
Zostawia: 3000 gil, Mega Elixir

OSŁONA 1 / OSŁONA 2:
HP: 3000 każda
MP: 9999 każda
Kradzież: 300 gil każda, Phoenix Down każa.
Zostawia: Mega- Potion każda

Na początek pozbądź się osłon (ramion jak kto woli). Mają tak mało HP, że jeden cios berserkera wystarczy. Teraz zajmij się torsem ;). Wal ile wlezie mieczami, pazurami czy czym tam chcesz. Jak masz CatNip’a to nawet nie zdążysz się dobrze rozkręcić , a będzie po wszystkim. Za mało wymagający przeciwnik? Zapraszam do Tremy na 100 poziomie Via Infinito, jeżeli nie miałeś okazji go odwiedzić.

Oczywiście to nie koniec zabawy. Czas na Głowę.

GŁOWA:
HP: 38 420
MP: 9999
Kradzież: Mega Elixir
Zostawia: nic

PRAWY I LEWY… RÓG (?)
HP: 2500 każdy
MP: 9999 każdy
Kradzież: Phoenix Down każdy
Zostawia: nic

Najtrudniejsza (o ile to możliwe) część Vegnagun’a. Rozwal rogi (czy wąsy – jak wolisz) na dzień dobry. A teraz co? Tak, właśnie. Atakuj fizycznie ile wlezie i lecz panienki, gdy będzie trzeba. Rachu-ciachu i po strachu.

Przyszła pora na ostateczną walkę. Nie ciesz się… lub nie bój się. Wybierz sobie. Nie taki straszny wróg, jak go malują. Ale do rzeczy.

SHUYIN:
HP: ?????
MP: ?????

Bij chłopaka ile wlezie, a go pokonasz. Niech Cię nie zmyli "Terror of Zanarkand". Dużych szkód Ci nie wyrządzi. Bij, bij i jeszcze raz bij. Nie kombinuj.

Po tym zobaczysz scenkę. Gdy znów odzyskasz kontrolę nad Yuną będziesz w Farplane. Wciśnij X. No dalej! Jak usłyszysz gwizd (lub kilka) pojawi się Faith. Wybierz "Yes" o ile chcesz mieć lepsze zakończenie. Teraz odłóż pada, weź popcorn i oglądaj zakończenie. Takie jakie sobie ugrałeś ;) I to już koniec. Finito. The End. Do zobaczenia w FF12!