Devour

Devour to chyba najbardziej chora i zakręcona komenda jaką wymyślił Squersoft.

Pewnie zastanawiasz się po co komu POŻERANIE wroga? Jest to dość odrażający akt, dlatego podczas gry pojawia się plansza relaksacyjna, jedynie w tle słychać odgłosy “uczty”. To nie ingerencja cenzury, nawet japońska wersja jest w ten sposób urozmaicana. Jednak komenda Devour musi mieć jakiś efekt, bo po co by ją robiono. Otóż zjedzenie przeciwnika czasami przynosi dodatkowe efekty, czasem przydatne, a czasem nie… Nie ważne co myślimy o samym pożeraniu, komenda ta może się okazać naprawdę przydatna.

Jak się jej nauczyć?

Jak wszystkie umiejętności, komenda Devour musi zostać nauczona przez GF’a. Jednakże jedynym GF’em, który posiada tą komendę “w standardzie” jest EDEN. Niedoinformowanym muszę wyjaśnić, że Eden jest najtrudniejszym GF’em do zdobycia.

Oczywiście jest droga na skróty. Jak każdej umiejętności, Devour można nauczyć innego GF’a za pomocą specjalnego przedmiotu. Poszukiwanym przedmiotem jest Hungry Cookpot. Przedmiot ten można uzyskać poprzez zmodyfikowanie kary PuPu lub znaleźć w Chocobo World (tylko wersja PC). W świecie Chocobo, Cookpot należy do klasy A znajdowanych przedmiotów, ale z tej rzadkiej grupy trafia się dość często.

Gdy już zdobędziesz Hungry Cookpot musisz wybrać takiego GF’a, który ma wolne miejsce na liście umiejętności. Aby zrobić miejsce na liście, możesz wykorzystać Amnesia Greens by usunąć z listy umiejętność, której nie potrzebujesz, lub masz ją dostępną u innego GF’a.

Jak to działa?

Devour działa bardzo podobnie jak umiejętność Card – im niższe HP wroga tym wyższa szansa na jego pożarcie. Devour nie zadziała w ogóle, jeśli przeciwnik ma więcej HP niż wynosi maksymalne HP postaci korzystającej z Devour. Dlatego trzeba wcześniej kilka razy przyłożyć przeciwnikowi nim się go pożre.

Jeśli pożarcie zakończy się sukcesem, przeciwnik zniknie i pojawi się informacja dotycząca posiłku w skali od Obrzydliwy (Awful) do Przesmaczny (Delicious). Pojawią się też dodatkowe efekty, jak ozdrowienie, pozbycie się zmian statusu. Efekty mogę być również niekorzystne, jak zmniejszenie HP, otrucie i złe stany statusu. Jeśli pożresz otrutego przeciwnika to otrucie przejdzie na ciebie. Poniżej znajduje się lista “przeżutych” potworów wraz z ich właściwościami smakowymi.

Po co to komu?

Co powiecie na poprawianie statystyk postaci?!! Tak! Niektóre potwory okazują się wspaniałymi środkami na zwiększenie siły, maksymalnego HP i innych charakterystyk. (Zmiany te są przedstawione w tabelce poniżej pogrubioną czcionką). Dzięki temu mamy nieograniczoną możliwość ustawiania statystyk postaci na najwyższe wartości!! Oczywiście jest to pracochłonne zajęcie, ale czego nie robią FFanatycy.

Poniżej znajduje się sprawdzona lista przeciwników wraz z efektami po ich zjedzeniu. Jeśli potwora nie ma na liście oznacza to że jest niejadalny bądź zjedzenie go nie daje żadnych efektów. Przedział poziomów podany w nawiasach przedstawia zakres w którym musi znajdować się poziom wroga potrzebny dla uzyskania danego efektu.

script type=

Spis potworów i efektów po ich pożarciu

Przeciwnik Przedział poziomów, efekt
Abyss Worm (1-100) pełne odzyskanie HP
Adamantoise (1-29) pełne odzyskanie HP i statusu
(30-100) VIT +1
Anacondaur (1-100) małe obrażenia, zatruwa
Armadodo (1-100) pełne odzyskanie HP
Behemoth (1-39) pełne odzyskanie HP
(40-100) MAG +1
Belhelmel (1-100) małe obrażenia, status Darkness
Bite Bug (1-100) częściowe odzyskanie HP
Blobra (1-100) pełne odzyskanie HP
Blood Soul (1-100) małe obrażenia, zatruwa
Blue Dragon (1-100) pełne odzyskanie HP i statusu
Bomb (1-100) wysokie obrażenia, losowa zmiana statusu
Buel (1-100) częściowe odzyskanie HP
Cactuar (1-19) częściowe odzyskanie HP
(20-29) pełne odzyskanie HP
(30-100) pełne odzyskanie HP i statusu
Caterchipillar (1-100) częściowe odzyskanie HP
Chimera (1-100) pełne odzyskanie HP i statusu
Cockatrice (1-29) status Petrify?
(30-100) pełne odzyskanie HP
Death Claw (1-100) pełne odzyskanie HP
Elastoid (1-29) bez efektu
(30-100) małe obrażenia, zatruwa
Elite Soldier (1-100) częściowe odzyskanie HP
Esthar Soldier (I) (1-100) częściowe odzyskanie HP
Esthar Soldier (II) (1-100) częściowe odzyskanie HP
Fastitocalon (1-100) pełne odzyskanie HP
Fastitocalon-F (1-100) pełne odzyskanie HP
Forbidden (1-100) małe obrażenia, status Zombie
Funguar (1-19) małe obrażenia, status Darkness
(20-100) małe obrażenia, zatruwa
G-Soldier (1-100) częściowe odzyskanie HP
Gayla (1-100) pełne odzyskanie HP
Geezard (1-100) małe obrażenia, zatruwa
Gesper (1-100) częściowe odzyskanie HP
GIM47N (1-29) bez efektu
(30-100) małe obrażenia, zatruwa
GIM52A (1-29) bez efektu
(30-100) małe obrażenia, zatruwa
Glacial Eye (1-100) częściowe odzyskanie HP
Grand Mantis (1-100) pełne odzyskanie HP
Grat (1-100) małe obrażenia, zatruwa
Grendel (1-100) pełne odzyskanie HP
Guard (1-100) częściowe odzyskanie HP
Hexadragon (1-100) pełne odzyskanie HP
Imp (1-100) częściowe odzyskanie HP
Iron Giant (1-100) bez efektu
Jelleye (1-100) częściowe odzyskanie HP
Malboro (1-29) duże obrażenia, losowo wybrana zmiana statusu
(30-100) SPR +1
Mesmerize (1-19) pełne odzyskanie HP
(20-100) pełne odzyskanie HP i statusu
Ochu (1-100) średnie obrażenia, zatruwa
Paratrooper (1-100) częściowe odzyskanie HP
PuPu (1-19) bez efektu
(20-29) średnie obrażenia, zatruwa
(30-100) SPD +1
Red Bat (1-100) częściowe odzyskanie HP
Rinoa (1-29) pełne odzyskanie HP
(30-100) MaxHP +10
Ruby Dragon (1-29) pełne odzyskanie HP
(30-100) MaxHP +10
SAM08G (1-100) pełne odzyskanie HP
Snow Lion (1-100) pełne odzyskanie HP
Thrustaevis (1-100) częściowe odzyskanie HP
Tonberry (1-100) pełne odzyskanie HP i statusu
Torama (1-19) pełne odzyskanie HP
(20-100) pełne odzyskanie HP i statusu
T-Rexaur (1-29) częściowe odzyskanie HP
(30-100) STR +1
Tri-Face (1-29) małe obrażenia, status Zombie
(30-100) duże obrażenia, losowo wybrana zmiana statusu
Turtapod (1-100) pełne odzyskanie HP
Wendigo (1-100) częściowe odzyskanie HP

Kilka uwag

  • “wysokie obrażenia” oznaczają 1/3 HP.
  • “częściowe odzyskanie HP” oznacza odzyskanie 1/2 HP.
  • Pożarcie Rinoa daje extra HP, ale uniemożliwia przejście gry.
  • Ruby Dragon’s MaxHP +10 u Ruby Dragon’a może działać dopiero od 45 poziomu

Oto jak należy rozumieć informację o jakości posiłku

  • “Delicious!” – pełne odzyskanie HP
  • “Refreshing!” – pełne odzyskanie HP i statusu
  • “Tastes Awful!” – małe obrażenia, zatruwa
  • “Shouldn’t…have…eaten…it” – małe obrażenia + trucizna