Diamond

Nie należy do wymagających przeciwników, poza jednym atakiem nie ma też czym szczególnie się pochwalić. Z czwórki Weaponów wyróżnia go to, że jest całkowicie obowiązkowy.

1. Przygotowania

Przede wszystkim warto zaopatrzyć się w sprzęt z podwójnym i potrójnym wzrostem Materii (Growth), bo to dobra okazja by nazbierać trochę AP. Z broni proponuję Apocalypse, Scimitar oraz Buntline, natomiast odpowiednim pancerzem będzie Rune Armlet.  Wybór Akcesoriów, czyli wszelkiej maści talizmanów ma tutaj znaczenie drugorzędne. Z Materii nie może zabraknąć Steal, oraz Summonów, przede wszystkim: Bahamuta, Neo Bahamuta oraz Bahamuta Zero i Typhona – pozostałe Materie przyzywające już wedle Twojego uznania. Warto mieć wyposażone również Materie, wymagające dużą ilość AP jak np. Ultima, Comet, Shield, HP Absorb itd.

Jak to pozdobywać?

  • Apocalypse – znajdziesz w jaskini, na samym końcu Ancient Forest, zwanego również “Lasem Żab”. To miejsce znajduje się niedaleko Cosmo Canyon, jest na wzgórzu i można się tam dostać tylko przy pomocy górskiego lub lepszego Chocobo.
  • Scimitar – znajduje się w jednej ze skrzyń w przystani, zlokalizowanej w podwodnym reaktorze miasta Junon. Najpierw trzeba pokonać robota Carry Armor.
  • Buntline – można go wykopać w Bone Village, najmując pracujących tam geologów do szukania Good Treasure, czyli tych naprawdę cennych skarbów.
  • Steal Materia – na CD 1 leży w kanałach Migdaru po walce z Apusu, później do kupienia w Kalm
  • Rune Armlet – do kupienia w Bone Village
  • Bahamut – dostaniesz po pokonaniu Red Dragon w Temple of the Ancients
  • Neo Bahamut – do znalezienia w Whirlwind Maze, na samym początku
  • Bahamut Zero – wymaga posiadania dwóch pozostałych Bahamutów oraz zdobycia niebieskiej Huge Materia z rakiety w Rocket Town. Huge Materia będzie potem przechowywana u Bugenhagena w Cosmo Canyon – należy się tam udać z obydwoma Bahamutami i tak narodzi się Bahamut Zero.
  • Typhon – znajduje się w koronie drzew Ancient Forest (“Żabi Las”)

2. Drużyna

Ze względu na wybrane wyposażenie w drużynie muszą się znaleźć Cloud, Cid i Vincent. Clouda uzbrój w Apocalypse, Cida w Scimitar, zaś Vincenta w Buntline, a wszystkim panom daj Rune Armlet. Każdemu z nich daj po jednej Summon Materia (czyli czerwonej), najlepiej Bahamuty i Typhona, pozostałe materie wg Twojego uznania. Jednemu z bohaterów podaruj Steal Materia, by mógł kraść.

script type=

3. Jutro w południe na…

Diamond zmierza w kierunku Migdaru, idąc przez morze. Zatrzyma się na wybrzeżu (część Midgar Area) i będzie czekał aż go zaatakujesz.

4. Przeciwnik

Statystyki:

HP: 30000    MP: 30000    EXP 35 000   AP 3 500

Mocne strony:

  1. odporny na grawitację, truciznę, ogień oraz ataki fizyczne – wyjątkiem są Limit Breaks
  2. ogromna ilość MP
  3. odporność na niemal wszystkie negatywne zmiany statusu

Słabe strony:

  1. słaby przeciwko: holy, błyskawicom, wiatrowi
  2. podatny na Slow

Repertuar jego ataków nie powala na kolana, znajdują się w nim tylko trzy techniki:

  1. Energetyczny Pocisk – oparty na żywiole ognia, przeciętnie zabiera do 1000 HP w zależności od maksymalnego HP postaci, można redukować siłę odpornością na ogień;
  2. Tąpniecie – nadeptuje na jednego z bohaterów nogą, również nie przekracza 1000 HP;
  3. Diamond Flash – najmocniejsza technika Weapona, stanowi bardzo poważne zagrożenie. Poprzedza ją odliczanie od 3 do 0 i jak się spóźnisz nie ma, że boli – atak mimo aktywnego Big Guard zawsze zostawia postaciom 12,5% ich HP, a także nakłada status Silence. Diamond decyduje się na to rozwiązanie albo gdy odniesie poważne rany po pierwszym wezwaniu Summonów lub jeśli bitwa się przedłuża. Jeszcze jedną ważną informacją jest to, że po pierwszym użyciu Diamond Flash, przeciwnik zaczyna stosować ten cios regularnie!

5. Walka

Na początek proponuje użyć Enemy Skill Big Guard (Wall + Haste), zastosować komendę Steal i zaczekać – jeśli podejście będzie udane, to zyskasz Rising Sun, znakomitą broń dla Yuffie dającą podwójny wzrost Materii (Growth x2), jeżeli nie to próbuj dalej (warto). W drugiej turze atakuj Summonami (ze wskazaniem na Bahamuty oraz Typhona) lub najmocniejszymi zaklęciami (Ultima, Flare, Comet) oraz ponawiaj próby kradzieży, aż do skutku. Po zdobyciu Rising Sun wal wszystkim co masz: Summony, magia, Limity – po dwóch lub trzech turach zmasowanego ataku przeciwnik uzna twoją wyższość, a Ty zarobisz dużo EXP i AP.