CD 1: Midgar – Corel Prison

1.1 Midgar

1.1.1 Reaktor w Sector 8

Przedmioty: Assault Gun (broń), Phoenix Down, 4x Potion, Restore Materia,

Midgar to ogromne miasto, w którym zaczynasz przygodę. Jest podzielone na 8 sektorów, w każdym jest reaktor Mako. Po zatrzymaniu się pociągu idź za dowódcą (wielki koleś z działem), a przy okazji obszukaj ogłuszonych żołnierzy – stoczysz też swoją pierwszą walkę. Twój cel jest prosty: musisz dotrzeć do reaktora i zniszczyć go. Na początek obszukaj strażników i idź przed siebie. Za chwilę rozegrasz swoją pierwszą bitwę, podczas której masz okazję zorientować się w systemie walki. Jeśli grasz w FINAL FANTASY 7 po raz pierwszy, to możesz się do gry zniechęcić, gdyż często dochodzi do walki z oddziałami Shinry i jest to denerwujące. Za chwilę będzie możliwość nadania bohaterowi imienia. Czytaj informacje podawane przez kompanów i postępuj z ich zaleceniami. Gdy dotrzesz do drzwi otwieranych przez towarzyszy kodem, udaj się do pomieszczenia na dole i opróżnij skrzynię. Po zjechaniu windą kieruj się cały czas w dół, a przy drabinach wciskaj OK by na nie wejść. Gdy dotrzesz do reaktora i podłożysz ładunki wybuchowe, pojawi się pierwszy groźny przeciwnik.

BOSS
Guard Scorpion (HP 850, Słabość: błyskawice)

Czary są w tej walce najskuteczniejsze, zwłaszcza te, na które przeciwnik jest najmniej odporny – w Final Fantasy jest tak, że każdy wróg ma słaby punkt. Tu twoim przeciwnikiem jest robot,
którego można porazić prądem. Jeżeli któraś z postaci będzie mieć gotowy Limit Break, wykorzystaj. Po odebraniu 2/3 HP przeciwnik podniesie ogon – zamiast atakować stój i cierpliwie czekaj aż go opuści, bo kontra może zaboleć. Gdy robot opuści gardę, wznów atak.

Masz 10 minut na ucieczkę, co nie powinno ci sprawić problemów. Na początek załóż Barretowi dopiero co otrzymane Assault Gun i zacznij wracać na górę. Pamiętaj, aby po drodze pomóc koleżance z drużyny. Po wyjściu na miasto spotkasz Aeris. Możesz kupić od niej kwiatka lub nie – pamiętaj, że może to mieć wpływ na słynną randkę w Gold Saucer. Idź dalej, aż dotrzesz do miejsca, w którym otoczą cię oddziały Shinry. Nie musisz z nimi walczyć, ale jeśli grasz po raz pierwszy to na pewno przyda się trening. Cloud ucieknie wrogom a akcja gry przeniesie się do pociągu, w którym dowiesz się kilku rzeczy. Miejscem, do którego zawiezie cię pociąg jest 7 sektor slumsów.

1.1.2 Slumsy w Sector 7

Przedmioty: 1500 Gil, All Materia, Ether

Na początek masz dostępne tylko dwa miejsca: sklep z bronią i bar. Zakupy zostaw na później, natomiast w pubie znajduje się kwatera Avalanche. W restauracji, gdy Barret zwoła spotkanie podejdź do Tify i rozmawiaj z nią, aż każe ci zjechać na dół. W tym celu podejdź do automatu do gryi wciśnij OK. Na dole dojdzie do niewielkiej kłótni – ten fragment gry ma charakter wypoczynkowy i jesteś prowadzony/a w nim “za rączkę”, ale nic nie trwa wiecznie. Po kilku dialogach i przespanej nocy możesz śmiało rozejrzeć się po okolicy. Jeżeli grasz pierwszy raz, to jako Barret poproś o wyjaśnienie jak posługiwać się Materiami, a gra przeprowadzi mały Tutorial. Teraz możesz pozwiedzać okoliczne sklepy, jak też zaznajomić się z podstawami gry w tak zwanym ‘Beginner’s Hall’ i zgarnąć kilka przydatnych rzeczy. Jeżeli skończysz już zakupy, udaj się na peron.

1.1.3 Pociąg i Reaktor w Sector 5

Przedmioty: 2x Ether, Hi-Potion, Phoenix Down, Potion, Tent, Titan Bangle (zbroja)

W pociągu po rozmowie z Tifą akcja przyspieszy – po prostu uciekaj do kolejnych wagonów. Warto porozmawiać z pasażerami, a w zamian od niektórych za darmo otrzymasz kilka drobiazgów. Na końcu czeka cię efektowny skok. W tunelu idź do góry ekranu – wędrówka w dół na nic się nie zda, bo plansze będą się powtarzać, a po siedmiu ekranach dotrzesz do silnie strzeżonego posterunku ,skąd
i tak będzie trzeba wracać. Przy sensorach zejdź do znajdującego się tam szybu. Dalej schodź drabinami w dół, a na rozwidleniu udaj się w lewo i skorzystaj z drabiny tak jak radzi Wedge. Dalej wejdź do tunelu, obok którego stoi Jessie, a w następnej lokacji skorzystaj z drabiny prowadzącej na górę. Zjeżdżalnią dostań się na dół i postępuj tak jak przy pierwszym reaktorze – wszystko tak samo, czyli podłóż bombę i zmykaj do windy. Po wjechaniu windą na górę trzeba będzie otworzyć drzwi – musisz wcisnąć równocześnie z Tifą i Barretem przyciski. Za chwilę pojawi się prezydent Shinra i będziesz musiał/a pokonać Air Bustera.

BOSS
Air Buster (HP ~1200, Słabość: błyskawice)

Podobnie jak Guard Scorpion jest wrażliwy na wyładowania elektryczne, co warto wykorzystać. Główną linią natarcia będą jednak znakomicie spisujące się zwykłe ataki i limity, bo robot jest otoczony przez członków twojej drużyny i zawsze nadarzy się okazja do zadaniu ciosu w plecy, a to boli. Od czasu do czasu trzeba tylko wyleczyć rannych członków drużyny, bo Big Bomber jest mocną bronią. Na szczęście po czterech strzałach Big Boberowi kończy się amunicja i maszyna przechodzi na mniej bolesne ataki. Po pokonaniu robota akcja potoczy się sama.

1.1.4 Kościół i dom Aeris  w Sector 5

Przedmioty: 5 Gil, Cover Materia, Ether, Phoenix Down, Potion

Nim rozmowa zdąży się rozkręcić, pojawią się żołnierze Shinry. Uciekaj z Aeris, a na żołdaków zrzucaj beczki w odpowiedniej kolejności (to jak się sprawisz wpłynie na wynik słynnej randki). Po udanej ucieczce kieruj się cały czas w lewo. Gdy dotrzesz do obozowiska w slumsach pozwiedzaj wszystkie chaty i przeczytaj ulotkę Turtles Paradise nr 1. Możesz też dokonać nikczemnego aktu kradzieży i ujdzie ci to zupełnie bezkarnie. Na następnej planszy masz dom Aeris i wielki ogród, w którym znajdziesz kilka drobiazgów. W nocy wyjdź tak, aby nie obudzić Aeris – wybierz drogę jak najdalej od jej pokoju, a po schodach idź cały czas przy północnej ścianie (nie biegnij). Wracaj do slumsów i idź w lewo. Przy wyrwie w murze spotkasz kogoś, kogo się nie spodziewałeś/aś. Czeka cię droga przez wykopy i rury. W miejscu gdzie stoi dźwig skorzystaj z deski, po której przejdziesz dalej. Idź cały czas na przód, aż dojdziesz do placu zabaw. Po krótkiej rozmowie idź dalej. Pójdź za niedawno przejeżdżającym wozem, a dotrzesz do Wall Market.

1.1.5 Wall Market – królestwo Don Cornero, kanały Sector 6

Przedmioty: Ether, Hyper, 2x Phoenix Down, Potion, Steal Materia

Teraz czeka Cię prawdziwe zadanie: uratować Tifę z kwatery Don Corneo. Pozwiedzaj wszystko co się da. Ponieważ sporo osób miało tu problemy powiem co zrobić, by popchnąć nieco akcję. Po pierwsze zajrzyj do klubu dla panów i popytaj facetów przed wejściem o Tifę, a następnie udaj się do rezydencji Don Cornero (idź cały czas w górę, aż natrafisz na strażnika przed drzwiami). Dowiesz się, że jedynym sposobem na dostanie się do środka jest przebranie się za dziewczynę. Proponuję dokładne zwiedzenie Wall Market i wypełnienie wszystkich możliwych Questów.

Po pierwsze udaj się do restauracji z ladą i zajmij miejsce (idź wzdłuż lady i zostaniesz zapytany o chęć zajęcia miejsca). Zamów cokolwiek i pochwal posiłek (‘It was alright’). Otrzymasz kupon do apteki. W drugiej tutejszej restauracji (tej na górze) w klopiku siedzi dziewczyna z problemami żołądkowymi. Przyda się jej lekarstwo. Idź więc do apteki i wybierz nagrodę za kupon. W zależności od tego co wybierzesz otrzymasz inną nagrodę za pomoc dziewczynie.

  • Za Disinfectant dostaniesz Cologne.
  • Za Deodorant dostaniesz Flower Cologne.
  • Za Digestive dostaniesz Sexy Cologne.

Kolejnym Questem jest “wycieczka do automatu”. Po pierwsze (jeśli tego nie zrobiłeś wcześniej) musisz rozmówić się z bramkarzem przybytku “szczęścia mężczyzny” oraz ze strażnikiem Don Cornea na samej górze Wall Market. Teraz udaj się do sklepu, w którym leży koleś (plansza z Save Pointem, na górze, po prawej stronie tej lokacji znajdziesz sklep). Zleci ci on poufną misję. Udaj się do Inn, przy samym wejściu do Wall Market. Wykup nocleg i czeka cię scenka przy automacie. Od tego co wybierzesz zależy nagroda, którą dostaniesz.

  • Za 200 Gil dostaniesz Diamond Tiara.
  • Za 100 Gil dostaniesz Ruby Tiara.
  • Za 50 Gil dostaniesz Glass Tiara.

Nagrodę odbierzesz od zleceniodawcy.

Teraz udaj się do sklepu z ubraniami i porozmawiaj ze sprzedawczynią. Czeka cię misja w barze na górze. Porozmawiaj ze staruszkiem siedzącym samotnie przy wejściu. Namów go, by ten uszył sukienkę dla Clouda. Do wybory są następujące suknie:

  • Cotton Dress – pierwsze pytanie – pierwsza odpowiedź; drugie pytanie – dowolna odpowiedź.
  • Satin Dress – pierwsze pytanie – druga odpowiedź; drugie pytanie – pierwsza odpowiedź.
  • Silk Dress – pierwsze pytanie – druga odpowiedź; drugie pytanie – druga odpowiedź.

Wróć do sklepu z ubraniami i odbierz towar. Okaże się, że potrzebujesz wizyty w siłowni. Udaj się zatem do namiotu gimnastycznego i porozmawiaj z kolesiem oglądającym walkę na ringu. Teraz czeka cię rywalizacja sportowa. Wciskaj regularnie odpowiednią sekwencję klawiszy a nie ominie cię nagroda.

  • Jak wygrasz otrzymasz Blonde Wig.
  • W przypadku remisu dostaniesz Dyed Wig.
  • Jeśli przegrasz dostaniesz Wig.

Pora na ostatnią misję. Udaj się do prawego dolnego rogu Wall Market. Tuż przy przejściu do ekranu z Honeybee Inn spotkasz człowieka, który wręczy ci kartę klubową tej izby rozkosz. Teraz bez przeszkód dostaniesz się do środka. Wewnątrz masz możliwość wejścia do dwóch pomieszczeń, dwa możesz podglądać, a do jednego wejść bez przeszkód. Po pomieszczeniach do podglądania możesz rozglądać się przez dziurkę od klucza korzystając z klawiszy kierunkowych. W pomieszczeniach do wyboru, z lewej strony, czekają cię różne “ciekawe” scenki. Wizyta w dolnym nagrodzona jest Bikini a w górnym Lingerie. Nie opuszczaj jeszcze klubu, tylko udaj się do przebieralni hostess i poproś tą po lewej, by zrobiła ci makijaż. Gdy to załatwisz, wróć do krawca i przebierz się.

Po co to wszystko?

Chodzi o to, kogo Don Corneo wybierze w konkursie piękności (do wyboru Tifa, Cloud(a), Aeris). Aby wygrał Cloud musisz go ubrać w Silk Dress, Blonde Wig i najlepsze dodatki: Diamond Tiara, Sexy Cologne i Lingerie/Bikini.

Aby przebrać się w ciuszki udaj się do przebieralni w sklepie z ubraniami. Panią Cloud idź do rezydencji Don Cornea.

Wewnątrz rezydencji zejdź do sali tortur w piwnicy i porozmawiaj z Tifą. Następnie razem udajcie się do pokoju Don Cornea i wysłuchajcie werdyktu. Róże werdykty – różne sytuacje. Ważne jest by pozbierać co się da, a następnie wrócić do biura Don Corneo i wejść do przejścia za odsuniętym parawanem (na górze). Po kilku słowach będziesz mieć jeszcze możliwość zajrzenia za łoże dewianta. Gdy podejdziesz do dziewczyn wylądujesz w kanale.

Po kiepskim lądowaniu zbierz co się da i pomóż dziewczynom wstać. Pamiętaj, że ta, którą wesprzesz męskim ramieniem jako pierwszą dostanie dodatkowe punkty do rankingu randkowego. Gdy obie panny będą już na nogach, czeka cię walka z bossem

BOSS
Aps (HP 1800, Słabość: ogień, paraliż)

To zdecydowanie najprostszy z dotychczasowych pojedynków, głównie ze względu na to, że przeciwnik sam siebie rani swoim najsilniejszym atakiem, poza tym tutaj szybko napełnia się wskaźnik Limit Break. Ataki specjalne i czar Fire to zdecydowani faworyci. Bardzo przydatne będą Healing Wind Aeris i Cross-Slash Clouda.

Zabierz Steal Materia i ruszaj dalej, za chwilę użyj drabiny by wyjść z kanałów.

1.1.6 Opuszczona bocznica kolejowa

Przedmioty: Echo Screen, Ether, 3x Hi-Potion, 3x Potion

W beczkach po oleju znajdziesz przedmioty. Możesz chodzić po dachach wagonów jak i czasami w ich wnętrzach. Etap jest prosty, tylko trzeba zaglądać w każdy kąt. Na kolejnym ekranie zobaczysz lokomotywy. Wejdź do ich środka i stworzy się dalsze przejście. Dotrzesz do znajomego peronu.

1.1.7 Support Pilar w Sektor 7

Przedmioty: Ether

Gdy znajdziesz się w sektorze 7 zauważysz ogromne poruszenie wokół kolumny podtrzymującej górne piętra. Zapisz grę i biegnij na górę, by pomóc Barretowi. Po drodze czeka cię kilka bitew z szeregowymi przeciwnikami. Na samym szczycie przyjdzie ci walczyć z Reno.

BOSS
Reno (HP ~1000, Odporność: grawitacja, błyskawice)

To pierwszy poważny przeciwnik w grze. Jego ataki mają możliwość blokowania lub paraliżowania twoich postaci. Piramida, choć nagminnie stosowana jest bardziej znośna – wystarczy zaatakować uwięzionego w niej członka drużyny, a blokada pęknie a twój pupil nie straci HP. Przydają się tutaj przedmioty rzucające czary na wielu wrogów jednocześnie (choćby Deadly Waste od potworów w Sector 5 Reactor). Elektrorod oprócz obrażeń potrafi sparaliżować cel i to trzeba po prostu przeczekać. Przed walką warto wprowadzić bohaterów w stan Fury, wtedy szybciej będzie ładować się Limit Break – specjalne ataki są zdecydowanie najlepsze, ale warto pamiętać że Reno jest podatny na czar Ice.

1.1.8 Sector 6 i Wallmarket

Przedmioty: Ether, Sense Materia

Wracaj do domu Aeris. W sektorze 6 spotkasz Barreta i Tifę. Porozmawiaj ze wszystkim w Slumsach i idź dalej. Po odpoczynku udaj się na rynek, w sklepie z bronią kup baterie i udaj się za dziećmi w pobliże muru. Pogadaj z dziewczynką przy słupie i właź na górę. Po drodze przyjdzie ci wykorzystać baterie zakupione w sklepie z bronią. Idź cały czas w górę, aż dotrzesz do budynku Shinra.

1.1.9 Droga na szczyt!

Przedmioty: All Materia, Elemental Materia, Elixir, Enemy Skill Materia, Ether, Four Slots (zbroja),

Guard Source, Mythril Armlet (zbroja), Phoenix Down, Poison Materia, Protect Vest (akcesorium), 4x Potion, 2x Star Pendant (akcesorium), Talisman (akcesorium)

Masz dwie drogi. Po schodach ewakuacyjnych i przez frontowe drzwi. Po schodach idzie się bardzo długo, nudno i w ogóle się nie walczy, ale można znaleźć kilka rzeczy. Z kolei jak wejdziesz frontem, to Cię nieźle poobijają, ale za to szybciej dojdziesz. Na 59 piętrze rozwal kilku przeciwników i pojedź windą na następne piętro. Na nim spróbuj przekradać się za plecami strażników, chowając się za posągami. Najwyżej będziesz musiał/a z nimi walczyć.

Na 61 piętrze pogadaj ze wszystkimi, a dostaniesz kartę do piętra 62.

Poziom wyżej poczytaj książki, pooglądaj monitory i pogadaj z kolesiem w biurze. Musisz podać mu kod. Podczas każdej gry kod jest inny. Aby go odgadnąć powinieneś/naś pokombinować z literami z tytułów książek z biblioteki, które nie były na swoim miejscu (przykładowo: opis broni w dziale kartografii). Cyfra przy tytule źle odłożonej ksiązki odpowiada literze w nazwie tytułu. Spisz sobie litery i ułóż w odpowiedniej kolejności, by pasowały do jednej z opcji, którą burmistrz da ci do wyboru. U zastępcy burmistrza możesz kupić podpowiedzi za 500, 1000 i 2000 Gil, ale dowiesz się dokładnie tego samego, co Krypta oferuje ci za darmo ;) Od tego, za którym razem zgadniesz hasło, zależy nagroda. Dostaniesz także karty na poziom: 63

Udaj się na piętro 63. Czas na grę logiczną! Cóż, możesz otworzyć trzy przejścia i zebrać po drodze kupony, które następnie wymień na nagrody. W pomieszczeniu po lewej stronie znajdziesz kupon A. Aby do niego dojść musisz otworzyć drzwi na samej górze, po prawej stronie. Teraz otwórz kolejne drzwi, tak by dotrzeć do pomieszczenia z kuponem A. Podnieś kupon. Możesz jeszcze raz otworzyć drzwi! Zrobisz to później. Teraz pora na małe “oszustwo”. Wejdź do przewodu wentylacyjnego i przejdź nim aż do pokoju z kuponem B, najbardziej po prawej stronie. Podnieś kupon i wyjdź normalnymi drzwiami z pomieszczenia. Otwórz drzwi z lewej strony. Przed tobą droga wolna do pokoju z kuponem C!. Za pomocą wentylacji możesz z niego wrócić do komputera, skąd odbierzesz nagrody.

  • Coupon A – Star Pendant
  • Coupon B – Four Slots bracelet
  • Coupon C – All materia

Na 64 piętrze możesz odpocząć i zapisać grę. W szafkach znajdziesz interesujące przedmioty. Nie wydaje ci się, że to piętro jest “zmarnowane”? Nie ma tu chyba nic niezwykłego. Cóż… W jednej z szafek znajdziesz megafon, który wyda się Cloudowi niepotrzebny. Ha! Jest to najlepsza broń Cait Sith’a!!!. Ale dopiero w przyszłości będziesz mógł/mogła ją zabrać.

script type=

Na 65 piętrze czeka cię składanie modelu Midgar. Na początku znajdziesz jedną otwartą skrzynkę z fragmentem modelu. Gdy włożysz ją na swoje miejsce otworzysz kolejną itd. Po skompletowaniu wszystkich części otworzysz skrzynię z kartą dostępu na wyższe piętra.

Na 66 piętrze udaj się do łazienki i po klopie wejdź do szybu wentylacyjnego. Stamtąd podsłuchasz rozmowę w sali konferencyjnej. Po konferencji udaj się za Hojo na 67 piętro. Pozbieraj przedmioty po drodze i zapisz grę w Save Point. Tuż obok jest winda. Podjedź do góry, gdzie czeka cię kilka scenek i ratowanie Aeris, poznasz także Red XIII. Podczas tej akcji czeka cię walka z bossem

BOSS
Sample H0512 (HP 1000, MP120, Absorbuje: truciznę, Słabość: ogień, paraliż),
3x Sample H0512-opt (HP 300, MP 48)

Zignoruj pomocników, bo prawie natychmiast w miejsce zabitego zostaje przyzwany nowy. Skup się na głównym bossie. Fire działa nieźle, ale Limity zdecydowanie lepiej. Postaw na Cross-Slash, to przez moment będziesz mieć nieco luzu. Zatrucia nie ma sensu leczyć, bo za chwilę ponownie oberwiesz z Shady Breath i cała trójka bohaterów znów zostanie zatruta.

Po walce zostanie materia Enemy Skill. Kieruj się do wyjścia – pora opuścić tę budę! Z przyjaciółmi umówisz się na 66 piętrze. Idź tam i wejdź do jednej z wind, które się tam znajdują.

Zostaniesz aresztowany/a i wylądujesz w celi. Porozmawiaj ze wszystkimi i połóż się spać. Uwaga – to jeden z momentów, w którym determinujesz z kim Cloud pójdzie potem na randkę. Pierwsza osoba, o której Cloud pomyśli, dostaje najwięcej punktów. Po krótkiej scence zobaczysz, że drzwi są otwarte a strażnik leży martwy. Cała podłoga jest zakrwawiona. Uwolnij całą drużynę i idź za śladami z krwi. Prowadzą one na 69 piętro. Tam musisz wybiec na zewnętrzny taras, gdzie czeka miłe powitanie. Drużynie przyjdzie się rozdzielić. Pamiętaj o zarządzaniu materiami, gdyż bez odpowiednich czarów nie uda ci się nic zdziałać. Drużynie biegnącej na dół przyda się szczególnie czar błyskawic, gdyż bossowie, którzy się pojawią, są na nie podatni. Grupą Aeris udaj się do wind prowadzących na dół budynku. Gdy tylko wciśniesz przycisk sterujący windą pojawi się boss.

BOSS
Hundred Gunner (HP 1000, Słabość: błyskawice)
Heli Gunner (HP 1000, Słabość: błyskawice)

Korzystaj z czaru Bolt i Limitów. Z Hundred Gunner nie powinno być problemu, natomiast Heli Gunner zrobi się agresywny przy niskim poziomie HP i będzie stosować dość paskudny atak – Flying Drill. Im bliżej końca, tym leczenie będzie na wagę złota. Przy odrobinie konsekwencji dasz radę.

Gdy akcja przełączy się do Clouda zabierz materie reszcie drużyny.

BOSS
Rufus (HP 500, słabość: trucizna, paraliż)
Dark Nation (HP 140, MP 80)

Podczas walki z Rufusem przydatne będą materie Restore oraz Poison w kombinacji z materią All. Najpierw zabij pomocnika – z Bio będą to góra dwie kolejki. Następnie ładuj Bio w Rufusa ile wlezie i nie żałuj Cross-Slash. Raz czy dwa będzie trzeba się wyleczyć, ale to nie jest pojedynek, który łatwo się przegrywa.

Po walce zejdź do Tify. Gdy przełączysz się do drużyny Aeris spróbuj opuścić budynek. Po krótkiej rozmowie czeka cię jazda motocyklem i osłanianie przyjaciół z furgonetki. Po zaliczeniu mini-gry czeka kolejny boss do pokonania.

BOSS
Motor Ball (HP 2600, MP 120, Słabość: błyskawice, Oporność: trucizna)

Niestety pierwszy atak przeciwnik ma za darmo, bo walka zaczyna się z “Back Attack”, ale to tylko ukąszenie komara, w porównaniu do najsilniejszego ciosu – Rolling Fire. Postacie stoją w tylnim rzędzie, więc skup się na magii (Lightning) i czekaj na Limity, lecząc przy okazji. Nieźle spisuje się Elemental + Fire w zbroi.

Po walce chwila zadumy, wybór drużyny i wyjście na mapę świata! Farewell Midgar.

1.2 Kalm

Przedmioty: 3x Ether, Megalixir, Peacemaker (broń)

Po wyjściu z miasta udaj się na północny wschód. Dotrzesz do Kalm. Na miejscu możesz pozwiedzać sklepy i domostwa, po czym udaj się do gospody i pogadaj z właścicielem. Pójdź na górę do drużyny, lecz zanim podejdziesz do kompanów obszukaj 5-ciokrotnie szafę, a otrzymasz znakomity Megalixir. Teraz dołącz do towarzyszy i po chwili Cloud opowie swoją historię. Jest to dość prosta przeprawa, głównie za sprawą siły Sephirotha. W połowie opowiastki możesz zrobić krótką przerwę i zapisać grę. Po nagraniu stanu gry zobaczysz dalszą część epizodu z Nibelheim. Gdy będzie już po wszystkim zejdź na dół gospody, gdzie dostaniesz PHS. Umożliwia on zmianę członków drużyny na mapie świata i przy SP. Opuść miasto i udaj się na wschód.

1.3 Rancho Chocobo

Przedmioty: Choco/Mog Materia

Krótka wędrówka zaprowadzi cię do rancza Chocobo. Porozmawiaj z Billem w domu i idź do stodoły. Kup materię Chocobo Lure i trochę Greens. Pogadaj z kurczakiem przed stodołą(Wark) to dostaniesz materię Choco Mog. Wyposaż broń któregoś z członków drużyny w materię Chocobo Lure i udaj się na teren, w którym widać odciśnięte ślady kurczaków. Przy odrobinie szczęścia zaatakuje Cię kilka potworków, wśród których znajdować się będzie Chocobo. Nie wolno go jednak zaczepiać! Musisz mu rzucić jakąś zieleninkę i kiedy ten będzie ją pożerał rozpraw się z resztą wrogów. Po wygranej bitwie będziesz dosiadać Chocobo. Szczegółowe informacje o hodowaniu Chocobo znajdziesz tutaj, ale pamiętajcie, że ptaki można hodować dopiero na drugim kompakcie (na forum bywały osoby zdziwione tym, że na CD 1 nie mogą hodować Chocobo).

1.4 Kopalnie Mythril, Fort Condor

Przedmioty: Elixir, Ether, Hi-Potion, Long Range Materia, Mind Source, Tent

Na Chocobo skieruj się na trawiastą równinę, przejedź przez bagna uważając na wielkiego węża. Zejdź z Chocobo i wejdź do jaskini. Najpierw pójdź w prawo, a potem w zwiedź lewą część jaskini. Tam spotkasz Turksów. Pogadaj z nimi i wyjdź z kopalni.

Na południe od wyjścia z kopalni znajduje się Fort Condor. Fort tak naprawdę jest jednym z reaktorów Shinra, na szczycie którego zadomowiła się samica ogromnego gatunku kondora, wysiadująca jajo. Shinra się to nie podoba i chce się ptaka pozbyć, na co z kolei nie chcą się zgodzić okoliczni wieśniacy. Jeżeli zagadniesz o co chodzi, to zostaniesz poproszony/a o pomóc buntownikom. Ponieważ są niezdolni do walki wynajmują żołnierzy. Najemnicy kosztują, więc mieszkańcy proszą cię o sponsoring lub osobistą interwencję. Sama bitwa to bardzo przyjemna mini-gra, w której wystawiasz swoje jednostki przeciwko najeźdźcom. Celem jest powstrzymanie wrogów, by nie doszli do chaty, która jest punktem obserwacyjnym. Jeżeli któryś z przeciwników dotrze do wartowni, to automatycznie zmierzysz się z ich dowódcą w walce. Zwycięstwo oznacza odparcie najazdu. W praktyce wygląda to tak, że możesz sobie odpuścić kupowanie wojaków, gdyż są oni dość drodzy (w późniejszych fazach gry, gdy gotówki będzie więcej, możesz sobie na to pozwolić). Po prostu poczekaj aż stwory dotrą na samą górę i rozpraw się z nimi osobiście. Od czasu do czasu idzie dostać jakiś drobiazg po pokonaniu wrogiego dowódcy. W tej chwili nie ma tam zbyt wiele do zrobienia, więc skieruj się w stronę Junon.

1.5 Yuffie

Pokręć się w lesie niedaleko Junon, to po kilku próbach powinna cię zaatakować młoda dziewczyna w stroju ninja. Pokonaj ją, a będziesz mógł/mogła z nią porozmawiać – NIE KORZYSTAJz Save Pointu bo to pułapka. Oto jak powinna potoczyć się rozmowa:

Yuffie: You spikey-headed jerk! One more time, let’s go one more time!
Cloud: Not interested.
Yuffie: You’re pretty scared of me, huh!?
Cloud: …..petrified.
Yuffie: I’m really gonna leave! REALLY!
Cloud: Wait a second!
Yuffie: You want me to go with you?
Cloud: …..That’s right.
Yuffie: All right! I’ll go with you!
Cloud: …..Let’s hurry on.

I w ten sposób Twoja drużyna powiększyła się o kolejną osobę. Nowa postać jeszcze nieźle namiesza…:

1.6 Junon

Przedmioty: Power Wrist (akcesorium), Shiva Materia

Kieruj się na zachód. Nad brzegiem oceanu powinieneś/aś ujrzeć ogromne działo wykierowane na otwarte wody – to jest właśnie Junon. Wejdź do miasta i od razu idź na plażę. Tam czeka potwor w randze bossa, atakujący małą dziewczynkę.

BOSS
Bottomswell (HP 2500, MP 100, Słabość: wiatr, trucizna, Odporność: ziemia)

Pomimo faktu, że zwykłe ataki nie są w stanie go dosięgnąć, przeciwnik jest dość prosty. Magia działa dobrze, niektóre zaklęcia powinny być już dostępne w silniejszym wariancie (Ice2, Bolt2, Fire2), przydatny będzie Enemy Skill ‘Flame Thrower’. Świetnie działa Bio, także Limity będą przydatne. Cloud powoli powinien otrzymać już pierwszy Limit Break na drugim poziomie (Blade Beam), ale jeśli go nie masz to nic się nie stanie. Problemów nastręczać będzie mydlana bańka, w której oponent zamyka bohaterów – dusi zamkniętą wewnątrz postać (HP spada co sekundę o kilka punktów) i daje się zniszczyć tylko magią. Reszta technik jest mało bolesna.

Zrób małej sztuczne oddychanie i pogadaj ze wszystkimi. Pozwiedzaj domy, pogadaj z mieszkańcami. Na plaży dziewczynka da Ci gwizdek. Wejdź do wody i gwizdnij. Delfin podrzuci Cię do góry – musisz tak wycelować, aby zatrzymać się na górze. Idź w lewo do windy. Pobaw się małym żółtym pudełkiem i wejdź do środka.

1.6.1 Port Junon

Przedmioty: 2x 1/35 Soldier, Enemy Skill Materia,  Guard Source, Luck Source, Mind Source, Power Source, Speed Source, nagroda od Heideggera za prezentację

W budynku natrafisz na oficera Shinry. Posłuchaj go i załóż mundur :-(. Pogadaj ze wszystkimi i przyłącz się do parady. Spotkasz Heideggera i Rufusa. Po defiladzie wróć do przebieralni i poćwicz musztrę z innymi. Potem idź na ulicę – zajrzyj do domów po kilka drobiazgów, a następnie udaj się do portu. Razem z innymi żołnierzami dojdziesz do statku, gdzie musisz zaprezentować to, czego się nauczyłeś/aś. Od tego jak bardzo Rufus będzie  (nie)zadowolony zależy to, jaką otrzymasz nagrodę. Możesz otrzymać Silver Glasses (do 50%), HP Plus Materia (60-90%) lub Force Stealer (100%+), miecz dla Cloud z podwójnym Growth materii. Gdy żołnierze odejdą wejdź na statek.

1.7 Costa del Sol

1.7.1 Statek

Przedmioty: All Materia, Ether, Ifrit Materia, White Cape (akcesorium), Wind Slash (broń)

Na statku pogadaj ze wszystkimi w ładowni i wejdź na górę. Tu też porozmawiaj i wróć z powrotem pod pokład. Gdy Aeris spyta gdzie jest Barret wróć na górę i idź w bok, gdzie poprzednio stał żołnierz. Na dziobie będzie czekać brakujący przyjaciel, przebrany w strój marynarza. Po rozmowie utwórz grupę trzech osób i zejdź na dół. Spotkasz tam nowego bossa.

BOSS
Jenova BIRTH (HP 4000, MP 110, Odporność: trucizna)

Pierwsza co pewnie rzuci się w uszy to zmiana motywu muzycznego towarzyszącego potyczce, na grany tylko na specjalne okazje. Z kolejnych zmian – ten boss potrafi mieć dwa ataki na turę, atakując pojedynczym lub podwójnym laserem. Mimo takiego oszustwa, stosowania czaru Stop i sporej liczby HP nie jest zbyt wymagający. Najlepsze bezsprzecznie są Limity, później Summony, Enemy Sill ‘Flame Thrower’ oraz magia (poziom drugi zaklęć żywiołowych już powinien być dostępny) i zwykłe ataki. Świetna jest tutaj Tifa, zwłaszcza z wyuczonym Water Kick, pierwszym Limitem drugiego poziomu –  zadaje trzy trafienia podczas Limit Break, a to może dać nawet 600-700 HP w jednym ciosie.

Po walce zabierz Ifrit Summon Materia i wyjdź z maszynowni.

1.7.2 Costa del Sol

Przedmioty: Fire Ring (akcesorium), Motor Drive (broń), Power Source

Zobacz o czym gadają Rufus i Heidegger. Wejdź do miasta, porób zakupy i zajrzyj do pozostałych budynków, pogadaj z ludźmi i skieruj się na plażę. Tam odbębnij krótką rozmowę z Hojo i opuść kurort, kierując się na południe.

1.8 North Corel

1.8.1 Droga do North Corel

Przedmioty: Mind Source, 10x Phoenix Down, Power Source, Star Pendant (akcesorium), Tent, Transform Materia, Turbo Ether, Wizard Staff (broń), W Machine Gun (broń)

Po opuszczeniu Costa del Sol idź na południe. Obejdź górę i wejdź na podnoszący się teren. Wejdź na szczyt, przejdź po skalnym moście i zejdź drugą stroną. Dalej drogą na północ i do jaskini po lewej. Dojdź do reaktora Mako, obejdź go i pójdź torami. Po drodze będziesz miał/a kilka okazji do zdobycie przedmiotów. W niektórych miejscach tory zaczną się walić pod nogami Clouda. Możesz szybko odskoczyć ale i spaść. Spadając musisz wymachiwać kończynami (trzymaj strzałkę prawo lub lewo i nawalaj <OK>) i w drodze powrotnej na górę zabierz wybrany przedmiot. Idź cały czas w prawo, aż dotrzesz do planszy ze zwodzonym mostem. Wykorzystaj górną drogę, by dotrzeć do budki na dole ekranu na pierwszym planie. W budce znajdziesz przełącznik do opuszczania mostu. Jeśli się wsłuchasz i pochodzisz trochę koło skarpy usłyszysz ćwierkanie ptaków. Okazuje się, że na skarpę można się wspiąć i podziwiać małe ptaszki, a przy okazji zabrać kilka drobiazgów. Cofnij się i przejdź teraz zwodzonym mostem. Po minięciu budki pójdź torami w lewo nad brzegiem rzeki, a trafisz do tajemnego pomieszczenia. Zabierz co twoje, wyjdź z groty i teraz skieruj się na prawo. Dotrzesz do dużego wiszącego mostu, przejdź przez niego, a znajdziesz się w North Corel.

1.8.2 North Corel

Pogadaj z ludźmi, dowiedz się co sądzą o Barrecie. Jak zwykle warto zrobić zakupy i przenocować w tutejszym “hotelu”. Można wyjść na chwilę na mapę świata i zapisać grę. Później należy wejść do niebieskiego wagonika kolejki linowej po lewej stronie Corel.

1.9 Gold Saucer

Witaj w centrum rozrywki!! Pamiętaj, że jak w przyszłości nie będziesz miał/a co robić lub będziesz chciał/a odetchnąć od głównego nurtu gry, to należy przyjść tutaj – najlepiej ze swoim Chocobo.

Kup jednorazowy bilet, porozmawiaj z ludźmi i właź do środka. Udaj się na Wonder Square. Poznaj Caith Sith’a, to nowy członek twojej drużyny. Na Wonder Square możesz zdobyć trochę GP, które możesz wykorzystać w innych sekcjach parku rozrywki. Gdy uznasz, że już czas udaj na Battle Square. Niestety, czy chcesz, czy nie wylądujesz w pustynnym więzieniu.

1.9.2 Corel Prison

Przedmioty: Silver Arlet (zbroja)

Idź za Barretem i porozmawiaj ze wszystkimi. Pochodź po domach gadając z ludźmi. W końcu usłyszysz historię Dyne’a z ust Barreta. Teraz utwórz drużynę w której będzie Barret i wyjdź z domu. Zapisz grę (jeśli grasz na Windowsie XP/2000 upewnij się że masz zainstalowaną poprawkę na wyścigi Chocobo) i opuść osadę prawą drogą (prowadzi ona do uskoku). Idź wzdłuż uskoku w prawo. Teraz będą pojawiać się dwa typy krajobrazu. Jeden z uskokiem a drugi z pustynną równiną. Na planszach z uskokiem idź w prawo, a na planszach z równiną idź na północ, tam gdzie widać w oddali drogę. W końcu dotrzesz na złomowisko. Tam spotkasz Dyne’a – zadbaj o to, by Barret miał materią Restore, gdyż czeka go walka z Dyne’m. Do konfrontacji dojdzie po krótkiej wymianie zdań.

BOSS
Dyne (HP 1200, MP 20, Słabość: woda)

Podczas bitwy warto skorzystać z czaru Bio i wykorzystywać nadarzające się Limity, a na pewno należy dbać o stan zdrowia. Bardzo prostym sposobem na pokonanie przeciwnika jest skorzystanie z Enemy Skill ‘Aqualung’, którego można nauczyć się od grasujących po pustyni Harpi.

Po walce dowiesz się jak możesz opuścić więzienie.

Kliknij by przejść dalej.